uTorrent kommer inte uppdateras till macOS Catalina

Från sajten:
uTorrent kommer inte uppdateras till macOS Catalina | Teknikveckan


image

Om du använder uTorrent som klient på din Mac får du passa på att njuta fram till hösten för när macOS Catalina släpps kommer inte programmet längre fungera. Det beror på att macOS Catalina enbart kommer kunna köra program som är 64-bitar och gänget bakom uTorrent kommer inte skriva om programmet från 32 till 64-bitar.

Anledningen är förmodligen att användarbasen är för liten så det inte är värt mödan, men också för att de istället pushar sin webbaserade klient som automatiskt kommer att installeras vid uppdatering av macOS Catalina.

Källa µTorrent, via Feber

5 posts were merged into an existing topic: Datorkrig

Kommer inte ens ihåg när jag använde en torrentklient senast… Does where the days!:wink:

Faktiskt använde jag här om dagen. Men så såg jag filmen gick å köpa på google play så gjorde så :slight_smile:

Kör qbittorrent sedan flera år, fungerar bra och är open source

2 gillningar

#metoo

1 gillning

µTorrent gick utför för länge sedan. Jag slutade använda µTorrent för länge sedan. Senaste version jag körde var 2.2.1. Många kör den fortfarande.

Kör idag qBittorrent. qBittorrent fungerar på det mesta. Windows, Linux och Mac. Öppen källkod gör den inte sämre heller!

1 gillning