Vad blir det för mat? (2019–2020)

Är väl bara att lyda! :grinning:

Japp, annars får du dåligt rykte. :rofl::rofl:

Inte helt nöjd med receptet från Ica, kändes lite som söndagsstek hemma hos mormor på en regnig söndag i smakerna.

2 gillningar

Hade du haft en airfryer hade den blivit magisk. :rofl::rofl::rofl:

Dina barn/ungdomar kommer få en chock när de kommer ut i vuxenvärlden…:grin:. Att ha en “konditor” hemma gör nog de flesta lite bortskämda…:smiley:

Fruktsallad att ta med till goda vänner.

5 gillningar

Det ser ju sjukt gott ut dock!

1 gillning

Nej och jag tänkte mig för två gånger innan jag lade upp det hela :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Ja nu måste du beakta både upplägg och kameravinkel. :rofl::rofl:

Snacka om det, kanske måste skaffa en iPhone så det inte upprepas :slightly_smiling_face:

1 gillning

Nja, kanske, men 9 fall av 10 när vi är på restaurang (vilket är sällan) så får de välja efterrätt och det brukar slå högre, men tack för påminnelsen :slightly_smiling_face:

1 gillning

Marinerad grillad fläskfile med potatis och morotsknyten. Lite egenkomponerad sås med sriracha till det :smiley:

7 gillningar

Skaffar du iPhone kommer de ju inte att bli så tilltalande. :rofl::rofl:

1 gillning

I fjällen äter man renskav

8 gillningar

Dessert och den första i alla fall! :yum:
Bilden också kanske…!
IMG_20200328_205609

4 gillningar

Tyvärr har jag en dålig erfarenhet av renskav som gör att jag inte alls gillar det. Ät upp först innan du läser vidare.

Detta är nog en 15 år sedan vi var i Jukkasjärvi och bodde några dagar på Ishotellet. En dag var vi ute på en guidad skoterfärd som leddes av en halvkriminell typ från Falkenberg som hette Bertil. Denna man berättade den ena efter den andra drypande historian om sitt kringflackande liv som hemlös, fängelsekund och tivoliarbetare. I vilket fall så stannade vi till för matpaus och då blev det över öppen eld i en kåta långt ut i ingemansland. Där skulle det vankas mat och vi var ju sugna på renskav men Bertil ville göra kyckling för han var så jävla trött på renskav. Efter en del lirkande så fick vi han att plocka fram renskaven och sätta igång maten. Han stod där över kitteln och snörvlade mer eller mindre hela tiden vilket slutade med en misslyckad uppdragning av snoret i näsan som då landade i maten. Så det blev inget renskav denna gång vilket Bertil tyckte var konstigt när vi prompt tidigare lobbat för detta. Resten av vistelsen kom han att heta Snor Bertil. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Frugan gillar att dela det så :man_shrugging:

Ett tefat till pappa. bild

9 gillningar

hahaha klockrent!!!

1 gillning

Trerätters ser jag :grin:

1 gillning