Vad blir det för mat?

Matkoma deluxe, fantastiskt gott och mysigt ställe där grillmästaren står ute och grillar massvis med olika köttsorter.

Haha åkte ni tillbaka till Vellingeblomman?

Japp! Eller först Trelleborg och spanade lite där sen blev det akut hungersnöd så vi drog hit. Sen blir det Lund!

Kör via Västra Ingelstad om ni vill spana på prisvärda orter med tåg till storstan!

Ska knappa in det i gpsen!

Igår blev det öppningen på Mugwort’s BBQ. Ligger i Gråbo och drivs av Nordiska grillnästare. Blev både en burgare och brisket :heart_eyes: Är ni i GBG-trakten rekommenderar jag ett besök. Som tur är bor svärmor i Gråbo så det blir flertalet besök till i sommar :wink:

O lite smör , de räcker .!!!

Men piloterna får väl inte äta samma mat, pga. matförgiftningsrisken, eller är det bara en skröna?

Till söndagsfika blev det en burk med jordgubbs- och melonblandning. :yum:

Det stämmer.

meeeenn duuuu så smarrigt

Men jaaa vet :heart_eyes:

Igår fick grillen gå varm när vi hade kalas för lilleman, blev närslaktad karré som jag marinerade och sedan körde glaze på under tillagningen. Kan varmt rekommendera att göra en honungsglaze, passar perfekt till karré. Det blev även lite chipotlechorizo som även dem var riktigt smarriga.

Ser sjukt gott ut!

Karré e Kung! :ok_hand:t2:

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Själv fick fläskfilen ligga och dra sig på grillen i indirekt värme med en god rub. Saftig och gott :smiley:

Mumma!

Blev massor över från kalaset igår så blev att kasta på det på grillen till middag. Den varma frukten tar jag inget ansvar för, den kan brinna i helvetet.

:grinning:

Lite kycklingklubbor med chilisås