Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Ska klä grannen nästa helg, lovar att du ska få film/bilder när/om de händer :kissing_heart:

1 gillning

Han har byggt detta rum längst in i garaget. Så antingen bygget man kontor eller vinkällare. :wink: Kan tillägga att garaget är typ lika stort som halva mitt hus. :joy: Mycket deg men väldigt generös och hjälper till mycket med välgörenhet i kyrkan där han växte upp. Han har sina rötter i Syrien. :+1:t3:

1 gillning

Har problem hemma i vårt radhus med ventilationen. Under våningen finns ingen tilluft, övervåningen finns de tilluft i 3 av 4 sovrum, dock ej i vårt sovrum, sen en elektrisk frånluft i badrummet. Jag har ofta ont i min hals, antar detta beror på min ventilation? Min netatmo säger jag har ca 41% luftfuktighet. Dock har jag stängt igen de 3 st tilluft då de blir så kallt av dom, antar de inte e bra?

Det låter tveksamt. Det beror nog på något helt annat än er ventilation.

Jaså okej. Läste något om ventilationen var väldigt viktig :stuck_out_tongue:

Det är det men ni har ju ändå någon typ av ventilation. :grinning:

Ingenting på undervåningen :stuck_out_tongue:

Har inte jag heller utom en luft/luft-värmepump.:grinning:

Det är för lite info för att kunna säga något mer specifikt. Men har ni ”bara” frånluft” på en(1) toalett? Hur många våningar har ni? Är det 4 sovrum, ett vardagsrum och ett kök vi pratar om?

Det låter som om ni har mekanisk ventilation, dvs alla tilluft och all frånluft styrs via mekaniska/elektriska fläktar. Vet du om det stämmer?

Jag skulle säga, stäng inte tilluftsventilerna. Det slutar aldrig väl. Om du vill minska kallraset, kolla efter kallrasskydd. De fungerar olika bra beroende på ventilationssystem och en massa andra faktorer. Men där bör du ändå börja. Vad fäller undervåningen kan man fuska lite och sätta in en tilluftsventil under ett fönster. Då kan du få en luftrörelse från det fönstret till en utfuftsventil på nästa våning.

Det skulle dock förvåna mig mycket om dina halsproblem kommer från ventilationen. En av de absolut vanligaste orsakerna till ont i halsen ”men inte förkyld” är snarkning och i förlängningen sömnapné. Jag skulle alltså fixa ventilationen oavsett halsen och sedan kolla med familjen om du snarkar mycket.

2 gillningar

Jo jag snarkar endel.

2 plan, 4 sovrum uppe, vardagsrum, kök nere.

Är sånna vita med snöre man öppnar de tilluft vi har idag. Och i badrummet är de enda frånluft som går på el. :slight_smile:

Tog en sväng i skogen, härligt att våren äntligen är på väg :sunglasses::sun_with_face:

3 gillningar

Kollar Musikhjälpen, tycker att uppslutningen här i Bubblan lämnar lite att önska.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/teknikveckan

Ja de va Inge drag i denna bössa i år inte …

Har TV en bössa?? Hade jag ingen aning om!

Klär granen!

Spacklar.
Rev bort kabellisten som dolde kablarna för gamla tvn, släppte lite tapet. No more nails är sjukt bra dubbelhäftande tejp :speak_no_evil:.
Imorgon måla, sen borra och plugga för väggfästet
bild

1 gillning

VAB…

Är hos Apple och lämnar in trasiga AirPods. bild

1 gillning

Vad har du gjort? :rofl::joy:

Vänstra luren bara stendog!