Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Va e de där för dator? Såg nice ut…

Ser ut som en surface!

1 gillning

Ah nu ser jag… :sunglasses: Den va snygg!

Avskyvärt OS bara :frowning:

Är riktigt nöjd med den.

1 gillning

Du är avundsjuk.

1 gillning

Hade den kört macOS hade jag lätt köpt en :slight_smile: Hårdvaran är nice men du anar inte hur skönt det var att checka ut från vanliga jobbet för sista gången och nu vara fri från Windows efter 12 år :heart:

2 gillningar

Du anar inte hur skönt det är att göra saker i windows10 när alla i familjen har teletubbis(macos).

med win10 kan ingen säga macos är bättre. Ärligt…

3 gillningar

Det beror helt på vad man behöver göra på datorn, men jag tycker Windows 10 är ett skämt. Hemska pop-ups att man ska rekommendera programmet till andra, reklam på låsskärmen, reklam i startmenyn etc.

Nej fyfan.

1 gillning

Fönster e värdelöst… punkt!

1 gillning

eh?. va? reklam på låskärmen?. reklam i startmenyn?..

popups med rekommendera program?. Nu får du förklara

Startmenyn (du kan ju omöjligt ha missat Candy crush och allt annat mög)

Reklam på låsskärmen (även reklam för tomb raider har dykt upp där)

Och den sista:

Edit: Känns som vi är grovt off topic här, ska vi fortsätta i en annan tråd kanske :slight_smile:

1 gillning

det handlar självklart om vad man är van vid… men körde osx i många år. Och eftersom alla i familjen kör macos så slipper jag det inte.

men tycker ändå windows faktiskt är bättre

1 gillning

Man ska köra de man gillar! :kissing_heart:

är vi någonsin on topic?.

men… låsskärmen?. är det reklam?. Kändes inte helt uppenbart. Men ja du har ju rätt. klickar man på länken så kommer man till en sida som kan anses som reklam.

det där med candycrush hit å dit… Ja. när du installerar win 10 nu… så visst finns det reklam om program… men känns mer som apples stores första sida där de rrkommendera lite allt möjligt. Efter man plockar bort så är det borta.

den där sista har jag nog aldrig någonsin fått upp…

Japp! Jag fick upp reklam för Tomb Raider på min MBP (windowspartitionen) hela låsskärmen fylldes med en bild på spelet och en länk.

Att man gör reklam i en butik kan jag ändå köpa, jämförelsen bör istället vara om macOS hade reklam i dockan. Tyvärr är det inte borta om man plockar bort det, ett flertal större uppdateringar gjorde så dom kom tillbaka för massvis av användare.

Men tycker det är risig utveckling oavsett, speciellt eftersom det är ett OS som kostar pengar :-/

Dricker en ”tjej-öl” och spelar Rocket League.
Funderar över hur jag ska göra med mitt egpu-bekymmer.
Den gör mitt liv lite krångligare än den borde.
Har jag igång den 24/7 överladdar den min MacBook och stänger jag av den och startar som jag vill tvingas jag starta om macbooken ibland pga svart skärm.
Vet att en extern skärm hade varit bäst men tråkigast för mig :blush:image

1 gillning

eh??. har jag aldrig någonsin fått på någon av mina win10 maskiner…

låter mer som du installerat något shady och råkar ut för det

Nästa gång blir det elbil :wink:

1 gillning

Du hade rätt! Jag köpte två torkarblad och det gick på 4 papp.

1 gillning