Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Rätt, vi måste hjälpas åt med att finna de produkter som fungerar :wink:

Tittar man noga på min bild så ser man att det inte är en borste, den fungerar mer som en skrapa. Det som inte riktigt framgår av bilden är att det är 2 ”spiralrullar” som man skrapar gallret med. Min erfarenhet av stålborstar till grillen är de inte har tillräckligt mycket ”bett” för att fungera. Borsten förlorar spänsten och blir platt tråkig och i värsta fall släpper strån. En ”boll” med folie fungerar vanligtvis bättre än borstar, men då bör man ha en svetshandske för att inte bränna sig.

Taggar in @Stefan_Sandstrom då han var nyfiken på hur jag tänker.

1 gillning

”I been up, I been down
Take my word, my way around
I ain’t askin’ for much
I said, Lord, take me downtown
I’m just lookin’ for some tush” :ok_hand:

1 gillning

Ok. jag har ju själv en borste lik den som xms67 har.
Har haft den i ett år, grillar kanske 3ggr i veckan och den håller fint.
Tricket jag funnit (som många andra också vet) är att borsta gallret när det är varmt för då släpper allt väldigt lätt.
Begränsning som den borsten har är att den inte når undersidan. Men brukar vända några gånger i månaden å fixa undersidan också

2 gillningar

Varmt galler gör stor skillnad :ok_hand:

Synd Ikea inte har en sån taklampa :stuck_out_tongue:

3 gillningar

1 gillning

Är det sniglarna du skall ge en fajt ?

1 gillning

Japp! Satte på det på ett gäng pallkragar. :slight_smile:

1 gillning

Vilken e de ?

1 gillning

:cloud_with_lightning: … löser du den?

IKEAs Åskstorm :smiley:

2 gillningar

Jag beställde en Adam Elements 10 to 2 hub åt mig och Esse den 18/5 och idag kom den, och skickade Esses direkt. Kostnad 1054:- per person, med reservation att DHL fakturerar mig senare för tull, skatt etc.

Saknar bara en sak, SD-kort läsaren kunde gärna varit en UHS II istf UHS 1 men men…
Edit: Den är ju SDXC så den är snabb att läsa…

Återkommer efter att ha provat den mer utförligt.




Nedre expansions-modulen lite svåråtkomlig med datorn i stället :slight_smile:

4 gillningar

Två Hue lightstrip till sonens rum. Hade dock inte tänkt på att en dosa satt så nära stripen. Svårt att få det snyggt i taket.

Sedan en sensor för min mancave.
bild

7 gillningar

Då var den här, ingen hit att plåta displayen med iPhone. bild

5 gillningar

Du som har koll på så mycket, vet du var tusan man kan hitta en ventil som passar på denna för att blåsa upp luftmadrasser etc?

Skulle spelat in recensionen av den i helgen men när jag kollade i kartongen så fanns nu ingen ventil för luftmadrasser mer. Besvikelsen var total!

Edit:

Hittade denna på classe men ser inte ut att passa?

https://www.clasohlson.com/se/Munstycken/p/Pr309868000

Har ingen bra koll på madrasspump, den vi har är det inbyggd kompressor på. Jag fick med ett tunt rör och en adapter, laddkabel, bruksanvisning & garantiregler.

1 gillning

Om kompressorn passar på bildäcksventiler så borde det där kitet funka.

Får köpa det imorgon och testa!

Lite små pryttlar från aliexpress och en liten AC. :blush:


bild
bild bild bild

6 gillningar