Vad köpte ni senast? (2019–2021)

I väntan på att nya versionen av Tantive IV ska släppas i maj så stillade jag min lego-abstinens med denna.

3 gillningar

1 gillning

Coolt! När kommer de någonsin släppa rebellernas flaggskepp dock?

börja bygg.... digga musiken också.

2 gillningar

Hade varit coolt!

Senaste jag beställde/handlade var ett lås till min Vässla!

Så jag kan låsa den om jag springer in och handlar eller liknande. Kan nog inte stå med detta lås så länge, men bara ett kort besök fixar det nog?

1 gillning

image

Och 3 par sneakers inför våren/sommaren :sunglasses:

2 gillningar

15561334478082781278098972902843

MFF-Keps till sonen när vi var och tittade på MFF-Hammarby - Malmö vann med 3-1 :slight_smile:

1 gillning

Tre senaste:

  1. Ett par blåa Adidas Trimm Trab
  2. Canon M50, spegellöst kamerahus
  3. iPad Pro 12,9” 256GB WiFi+Cellular
2 gillningar

En iPad 9,7” till damen.
iOS 13 måste bevisa för mig varför jag köpte en Pro istället för denna…
image image

3 gillningar

Varför behövs det bevisas? iPad Pro är ju genialisk :slight_smile:

Saknar inte min iMac alls, efter att ha ersatt den med iPad Pro i mitt arbetsflöde.

1 gillning

Jag längtar tills jag kan ersätta min MBP helt med min iPad Pro!

1 gillning

Vad hindrar dig? :slight_smile:

iOS 12 =)

Otydligt svar :slight_smile: Vad är felet/felen i iOS 12 som hindrar dig från köp?

Är nog inga fel direkt utan snarare begränsningar i iOS. Jag skriver nog 90% av alla mina artiklar på min iPad Pro men det kräver en hel del omvägar många gånger.

Ett exempel är att bädda in YouTube-klipp, det kräver att jag laddar ned Firefox för Safari tvingar in YouTube i mobilläge så embedkoden går inte att få tag på. Redigera vår podd går tyvärr inte att göra på min iPad Pro eller koppla in externa ljudkortet till den (Apple snälla öppna upp mer för USB-C), externa hårddiskar lirar inte heller vilker stökar till det när jag vill redigera våra YouTubeklipp på iPad i LumaFusion.

Det jag hoppas på med iOS 13 är dels att fler tillbehör med USB-C går att använda, att vi får desktopversioner av alla sidor i Safari, jag vill se fler fullfjädrade program till iPad så som Final Cut och stöd för plugins. Nu kan jag förvisso klippa en film i LumaFusion men alla våra plugins i FCP går inte att använda så jag måste exportera, ladda upp filen, sätta mig vid datorn och göra slutfinishen.

Så det är många steg som blir omständigt vilket gör att jag istället gör jobbet direkt på min iMac eller MBP. Men mycket av det som jag vill ha ryktas det om, så förhoppningsvis blir det bättre snart =)

1 gillning

Jag förstår, dock går oftast det mesta att lösa genom andra vägar och sedan göra de smidigare genom shortcuts. För övrigt trodde jag att LumaFusion nära nog var jämförbart med FCP men inte riktigt alltså?

Jo jag har en del shortcuts som underlättar, men drömmen hade ju varit att slippa dessa fullösningar =)

När det kommer till själva redigeringen så är de absolut väldigt kompetenta båda två, men iOS har ju noll stöd för plugins som man köper separat som vi använder för animeringar, texter och annat i våra videos.

2 gillningar

Tog upp prisskillnaden för iPad Pro/iPad 9.7”.
Vad kan jag göra på min pro som inte damen kan göra med sin vanliga? :blush:
Sen är det inte komplett förrän man kan göra mjukvara till iOS på iOS.

20190430_151630

äntligen bytaut min gamla (12månader) gamla G933 mot G935… lär vara gigantisk skillnad

2 gillningar