Vad lyssnar ni på just nu? (2019–2020)

Svårt att hitta en bra kategori för denna fråga! Vi frågar här i the lounge. Här hemma sitter jag och tjejen och försöker hitta låtar att trycka in i vår gemensamma spotifylista som används mest på långresor i bilen.

Just nu lyssnas det på Pantera och väntar på ett godkännande ifrån min kära dam (håll tummarna nu) :slight_smile:

Så! Vad lyssnar ni på just nu?

Här e översta delen i min Spotify lista :man_shrugging:t2:

Dock sa du ju pantera … min kusin lirar trummor i sabaton så ja får väl slå ett slag för dom oxå :cowboy_hat_face:

1 gillning

Lite SOAD här på morgonkvisten.

1 gillning

Lyssnar på Logic Bomb just nu, får nog inte plats bland spellistorna tyvärr :grin:

Nice! Sabaton har ju en given plats i vår gemensamma lista, medans Pantera inte kvalificerade sig. Så låt oss säga att de är bättre än Pantera :metal:

Fin klassiker Marcus!

1 gillning

:metal:t2::cowboy_hat_face:

Terence Boylan och albumet med samma namn från 1977. På Apple Music så klart (man är ju inget djur).

1 gillning

Lyssnar så otroligt sällan på musik, i jämnförelse med förr…

Men ska jag lyssna så blir det punk, med grupper som Mob 47, Driller Killer, Anti-Cimex, Moderat Likvidation, E.A.T.E.R och liknande :slight_smile:

Sök gärna på AM/ Spotify/ YouTube :heart:

1 gillning

:wink:

2 gillningar

Så mycket KÄRLEK!

Jag rullar lite Ramones och låten I’m Affected:

Sitter på kontoret och kör In Flames nu…

1 gillning

Lyssnar på lite The Hellfreaks och låten Once I'm Broken från skivan Circus of Shame:

https://i.imgur.com/Y4Ik9JW.png

Iron Maiden - The Wicker Man:

1 gillning

The Silver Shine - I've Got Heart från albumet Hold Fast som släpptes 2016:

https://i.imgur.com/C0VBkY8.png

Go låt med ett bra band! Lite åt psychobilly hållet. Jag är väldigt svag för denna typ av musik! <3

bild

Lyssnar på Jen Majuras soloalbum. InZENity.

Gitarristen i bandet Evanescence. Gillar skiten! Charmig tös som är på gitarr!

Rullar lite Minniva på morgonen!

Lite The Cranberries får duga för stunden:

1 gillning

Gått över på Lisa Miskovskys senaste album:

1 gillning

Diggar senaste skivan från Sonata Arctica - ett av mina favoritband inom power metal.

Spotify - Talviyö

sonata

1 gillning