Väggfäste till Sonos SL?

Nu när jag har några Sonos SL på väg hem till mig, så behöver jag också fästen.

Ska man satsa på Sonos original, eller finns det några tredjepart som är minst lika bra?

Jag köpte tredjepart för halva priset på elgiganten. Går inte att vinkla upp och ned men i sidled. Var perfekt för mig som har två ettor som bakre.

Denna ser ju bra ut, men det står Play 1 och 3 där. Är det inte samma skruvhål på SL?

PS. Elgiganten är helt hopplöst, måste stå i kö för att komma in på hemsidan… DS.

Hmm lite osäker men borde vara samma, kan annars kolla när jag kommer hem! Ja elgiganten är hopplöst just nu haha

Internet verkar inte ge några säkra svar…

En annan Sonos-fundering: Ska man passa på att köpa en bas också? Vi bor i lägenhet så jag vet inte riktigt hur smart det är, dessutom ger ju SL:arna riktigt bra bas ändå tycker jag. Men det är klart, en subwoofer är ju alltid en subwoofer… (Hade en Velodyne 15":are tidigare, den kunde man riva ner väggar med)
Det går ju alltid köpa till senare, men det är ändå tusen spänn billigare idag…

Men den svåraste frågan är ändå: Ska man ha svarta eller vita SL?
Alla dessa val… :joy:

Jag kör basen och bor i lägenhet. Den ger ett otroligt lyft till hela ljudbilden även på lägre volymer. Jag hade inte velat vara utan den :slight_smile:

19.140,- fattigare. Total rabatt 2.800,-. Blev en subba också, jag skickar grannarna till dig om det klagas. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 gillningar

Jag har dom fästena till mina play1or… kanon bra!

Hur blev det @Marcus_Attefors , hade du möjlighet att kolla om det aktuella fästet fungerar på One?

Jävlar det har jag helt glömt! Ska försöka komma ihåg att kolla ikväll

Lova inte för mycket bara, man vet aldrig vart man vaknar upp när man åker kommunalt… :rofl::rofl::rofl:

Jag tror tyvärr inte att de passar, One har ju inga skruvfästen på baksidan…

Alltså verkar det inte finnas några prisvärda fästen till Sonos One/SL. :frowning:

Skall montera två Sonos Play:1 uppe på väggen, så nära hörnen det går och vill rikta ner dem så mkt det går. Ser att Sonos har “egna” (?) väggfästen https://www.sonos.com/sv-se/shop/wall-mount-one-play1-white.html någon som har erfarenhet av dessa? @Marcus_Attefors @Esse?

Dyrt. Köp detta.

Hmm, tack för tipset! :slight_smile:

Vill du kunna tilta mycket så köp de Jocko tipsar om. Har dom också.

1 gillning

In @Sevis I trust! Och så får man två för det priset och det gillar ju du! :wink:

1 gillning

Yeah

…och det är fortfarande ingen som känner till liknande fästen för Sonos One? :frowning:

Det finns ju hur många som helst.

https://cdon.se/hemelektronik/-p46567843

1 gillning