Vem är ni? 🤔

du vet vad jag har sagt :wink: … nä men jag vet, jag funderar 30ggr/dag fram och tillbaka

Landskrona! En Skåning! Underbart!

1 gillning

Katrineholm… där ser man.Är själv uppvuxen där. Flyttade till sthlm 2005. Född 80. :slight_smile:

1 gillning

Du hittade hit tillslut! Välkommen!

Välkommen!

Max, 27, Säffle.

Jobbar som målare. Kör android, och söker efter gränsen där man icke märker skillnad på användandet mellan flaggskepp och mellansegment. Vill hitta det mest prisvärda, dock inte hittat det ännu! Sitter på en MacBook pro med 160 mAh batteri…

4 gillningar

Snart 40. Uppvuxen Katrineholm. Bor i stockholm sen 2005. Jobbar med webb, UI, UX, design och appar. Jag hjälpte @Esse med logotypen till Teknikveckan och brukar svara på hans frågor kopplat till design. Ibland går svaren hem. Ibland får man dissen :wink:

Har byggt flera barnappar till iOS bla. “Kul för barn”. Startade Smartbudget för snart 10 år sedan. Är en av grundarna till appen Zlantar som är en vidareutveckling av Smartbudget där jag nu jobbar heltid. Har jobbat på samma bolag som @Marcus_Attefors under fler år.

Kör Windows hemma, Mac på jobbet och Android på mobilen.

5 gillningar

Född 81, flyttade till Stockholm 2011.

1 gillning

Kärlek vid första ögonkastet!

42 år, jobbar som programmerare, bor i Linköping tillsammans med fru, 3 kids och en katt. Radhus och Volvo. Har varit med iPhone sedan 3GS och har inga planer att byta. Passade på att byta till Mac hemma oxå något år efter det, har inte ångrat det än så länge.

Senaste inköpet är en Unifi Switch och en Unifi USG. Fruktansvärt sugen på att köpa en C64, men rädd för att det inte ska vara likadant som man kommer ihåg det…

Gött med ett forum, känns lite 90-tal! :smiley:

2 gillningar

Välkommen hit!

19 år fyllda, bosatt i Skövde med lillebror och föräldrar. Arbetar på Volvo Lastvagnar och har ett brinnande intresse för teknik, främst Android. Diggar “Det smarta hemmet” och sysslar en del med detta! :grinning:

4 gillningar

Läste Arnold där lite snabbt! Det hade varit ett tokigt intresse!

2 gillningar

Joakim 48år, fru, barn på 5år och ett till på väg. Jobbat på samma företag i 27år. Dator intresset väcktes med ZX Spectrum 48K, första “riktiga” datorn var en Compaq HemPC som jobbet fixade. Var en inbiten M$ användare länge men efter att jag testade iTunes på en vit MacBook konverterade jag snabbt. Nu är jag en AppleFanboy :wink: och har inga planer på att switcha. Efter lång dvala har Lego intresset vaknat och har till dags datum köpt på mig dom flesta Star Wars UCS-set.

1 gillning

Hehe samma med mig och LEGO :slight_smile:

Vänta lite nu… du har alltså varit 48 år? :wink:

Kent, jobbar på ambulansen, har haft Apple sedan ca 1982 (Apple ][ och en massa annat), drev BBSen Äpplet på 80-talet. Fortfarande bara Apple hemma. Är radioamatör.

5 gillningar

Välkommen!

Erik Hallin 41 år uppvuxen i Tenhult utanför Jönköping men numera bosatt i Arkelstorp ca 2 mil nordväst om Kristianstad. Har två barn, sambo och villa. Jobbar på miljö- och hälsoskyddsavdelningen (del av miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen) på Kristianstads kommun som miljöinspektör, IT-samordnare och systemadministratör/utvecklare. Hur nu detta går ihop?

Gillar allt inom teknik och teknikprylar.

5 gillningar

81:a boende i Växjö med fru och 3 barn, det fjärde kommer i augusti. Jobbar som Lead 3D Artist på samma företag i 13 år. Älskar det fortfarande!
Hade Macintosh LC på 90-talet men det blev en lång paus från Apple tills jag köpte en iPhone 3G från Kanada med jailbreakat sim-kort. :slightly_smiling_face:
Allätare i övrigt vad gäller teknik, gillar nya grejer liksom. :wink:

3 gillningar