Vem Ă€r ni? đŸ€”

HÀrligt, vÀlkommen! Kör du allt i HomeKit?

Tackar! StÀmmer, dock har jag inte sÄ mÄnga tillbehör Ànnu, med tiden fylls det pÄ med fler. SjÀlv dÄ?

Samma hÀr! Det mesta i HomeKit men vissa saker gÄr inte in som mitt smarta lÄs och lite annat. Men har hela hemmet fullt med Hue, Koogeekpluggar och sensorer =)

Snyggt! Jag har kollat in Nest Hello via DetroitBorg pÄ Youtube, ganska bra system. Ska nog ocksÄ skaffa mig lite pluggar.

1 gillning

Joakim, 56 Är, född och uppvuxen i Sverige. Sedan Februari 2018 bor och jobbar jag i Amsterdam.

Köpte Apple Watch ver 1 nĂ€r den kom trots att den egentligen inte var till sĂ„ stor hjĂ€lp för mig
 till en början :smiley: Var tvungen


1 gillning

HĂ€rligt! VĂ€lkommen hit!

Hur klara man sig innan brukar ja sÀga :joy::+1:t2:

1 gillning

Jesper 46Ă„r.
Jag Àr klÀttrare, fallskÀrmshoppare, gammal parkourare, trollkarl, Pappa till 2 döttrar, Make, Husse, Àlskar teknik och prylar (höll pÄ att sÀga Àlskare av teknik men det hade varit fel info).
OnewheelÄkare och mycket mer.

1 gillning

VĂ€lkommen till forumet!

1 gillning

SĂ„ sant :grinning:

1 gillning

Tackar.

Patrik, 42 Är. Jobbar som Logistikingenjör pÄ ett flygbolag. PÄ fritiden trÀnar jag Crossfit, programmerar, gör lite grafisk design och tar det lugnt. Film och musik Àr ocksÄ ett stort intresse.

1 gillning

VĂ€lkommen!

SmĂ„lĂ€ndsk ĂŒbernördig 42-Ă„ring som skrivit om teknik sedan 90-talet. Varit med sedan pre-Internet, dĂ„ det var BBS:er som gĂ€llde.

NĂ€r jag testade Internet första gĂ„ngen surfade man med Netscape 1.0. Webben sĂ„g annorlunda ut dÄ  Och det var vĂ€ldigt mycket mindre. Min första privata uppkoppling var med ett 28k8-modem via Algonet och regionstaxa pĂ„ cirka 50 öre per minut - vilket mĂ€rktes pĂ„ telefonrĂ€kningen och min fars humör.

Finns under namnet TkJ pÄ allt frÄn FidoNet till Facebook. NÀr jag inte Àr online, sÄ ligger jag förmodligen och sover.

Utöver datorer och Internet, gillar jag Star Wars, Metallica och Iron Maiden, Marvel, att promenera i skogen och lyssna pÄ poddar, och att köra motorcykel (har dock ingen för tillfÀllet). Förutom en massa datorer har jag Àven tvÄ söner pÄ 10 och 7 Är.

6 gillningar

44 Ă„r, bor i Stockholm, gift. Älskar teknik. Kör macOS, Windows, Linux, Android, iOS samtidigt för att ha koll och tillfredsstĂ€lla min teknikhunger. :grinning:

Första datorn var en VIC 20, pÄ den vÀgen Àr det.

4 gillningar

HĂ€rligt! VĂ€lkommen!

1 gillning

Marcus 34 Är, all-in-Apple sen jag fick min iPhone 4 och slÀngde min första och enda android-lur Sony Ericsson X10 mini pro.
Media-konsument ut i fingerspetsarna, film, serier, youtube, poddar och tv-spel (teknik-sajter med).

Har en kreativ Ädra dÀr jag hela tiden vill skapa nÄgot i sagda intressen ocksÄ men efter 25+ har allt gÄtt trögt med detta.
Sitter just nu och försöker lÀra min trötta hjÀrna att skapa ett spel i Unity.
Projektet kanske Àr klart tills pension.
HÄller er uppdaterad om nÄt hÀnder innan dess :blush:

Kul att ge sig pÄ ett nytt forum efter att 99 försvann ur mitt liv :+1:

4 gillningar

Johan, 39 Ă„r frĂ„n Göteborg, dotter pĂ„ 3 Ă„r. Jobbar med IT/utveckling inom dagligvarubranschen. Första datorn blev en Atari 520 STFM nĂ€r alla kompisarna skaffade Amiga 500
 Tömde senare sparkontot och skaffade en “riktig” dator som dĂ„ blev en 386DX 40Mhz med turbo-knapp! MĂ„nga PC’s senare vĂ€ljer jag helst att sitta framför Macbook’en och Ă€r helt insnöad i Apple’s ekosystem med allt frĂ„n klocka till en svindyr vit penna som jag inte vet vad jag ska göra med. :joy:

PĂ„ “fritiden” försöker jag hitta rĂ€tt balans i livet, dvs balansen mellan nya prylar till det “smarta” hemmet och min fru’s frustrationer över dessa.

3 gillningar

Ah den gamla goa turboknappen haha! VĂ€lkommen till forumet!

1 gillning

Andreas, arbetar som lokförare i vÀstra delen av Sverige. Ingen tÄgnörd, tror igen av oss Àr :slight_smile: utan brinner för Apple och smarta betal lösningar som ApplePay, Curve och liknade internet lösningar.

Smarta lampor Àr oxÄ ett intresse, mÄnga Hue och TrÄdfri lampor har det blivit. :smile:

Även nĂ€t integritet Ă€r viktigt för mig, Bahnhof och Cujo hĂ„ller stĂ€llningarna hemma.

1 gillning