Vem är ni? 🤔

Jag är en ganska udda figur som glider runt på nätet. Hängde en hel del på 99 innan. Intresserad av datorer och nätverk m.m. Har ett film och musikintresse utöver det vanliga. Jag är ganska snäll, men har ett speciellt sätt uttrycka mig på. Varit på internet 25 år eller så.

Satt på Mac-datorer runt 10 år innan jag bytte till Linux/Windows för några år sedan. Linux är la det som ligger mig varmast om hjärtat! Ljud ligger mig varmt om hjärtat också. Men jag pillar med det mesta jag tycker är skoj!

3 gillningar

Vad roligt! Jag följde din sida för en herrans massa år sedan, kan det ha varit 15 år sen tro? Börjar bli gammal… :crazy_face:

”En hel del” för mig med. Men du skrev mer :slight_smile:

1 gillning

28 år från västkusten. Vart igång med teknik sen 10åring. Började med stereo, sen surround. Intresserade mig i ljud och bildformat, gick över lite i nätverk och allt multimedia. Började jobba som AV-montör 2012. Pysslar idag väldigt mycket med nätverk och styrsystem både privat och på jobbet. Certad programmerare inom Control4 och crestron. Är ni i tankar på bygga nytt hus på västkusten så kontakta mig om ni vill. - L

3 gillningar

Fredrik. 43 bor i Piteå med fru och två barn. Ansvarig för ett IT-infrastruktur/utvecklarteam som täcker allt från AI/RPA till nät frågor. Teknikintresserad sedan barnsben (från Vic20 till nutid), tekniker i grunden.

Hoppade på hemsutomationsspåret för kanske 1 år sedan, kör Homekit och Alexa hemma och har väl gått lite väl all in på de enligt frun.

Älskar teknik, musik, träning o familjen :slight_smile:

4 gillningar

Dags att uppdatera denna.

Jocke. 48 år. Fyra barn, singel, bor tre mil norr om fjollträsk. Drev en blogg som heter Macpro under 14 år, numera poddar jag varje vecka med mina vänner Fredrik Björeman och Christian Åhs i podden Björeman // Melin // Åhs (https://www.bjoremanmelin.se), är redaktör för Datormagazin Retro (retrodatorblaska som vi ger ut en gång per år) och skriver ibland på min egna blogg www.melin.org.

Driver en Amiga-baserad BBS på deltacity.se.

Använder Mac, Linux och då och då Windows 10 numera och har efter en förvirrad volta i Linuxvärlden åter igen grävt ner mig i Appleträsket på allvar. Har bara två Amigadatorer hemma.

Hatar Android, har inget Facebook-konto.

Tycker det är roligt att se på teve, promenera, data, läsa böcker och dricka Gin & Tonic.

Arbetar som sysadmin på en statlig myndighet.

11 gillningar

Det är ju i alla fall skönt att du fortfarande dricker Gin & Tonic. :+1:t3:

1 gillning

Saker kommer och går. Gin & Tonic består.

8 gillningar

Hade inte du ett webhotell med? Minns jag fel?

Cristian, 34 år. Stockholm, Sundbyberg. Gift med Daniel.

Jobbar med IT och har alltid forumet öppet på en av skärmarna sedan ca ett år tillbaka. Tidigare kabinchef på SAS där man flängt runt både inrikes och till asien och staterna men blev som så många andra uppsagt pga Covid-19.

Tränar 5-6 gånger i veckan på SATS runtom i Stockholm samt lite löpning utanför gymmet. Annars gillar jag mat, TV-serier, TV-spel och en och en annan öl.

Kul att lära känna er alla boys and girls.

11 gillningar

Har alltid undrat vem jag själv är. :wink:

1 gillning

Ja. Vem är man egentligen.:thinking:Skulle vara kul med en tråd där folk får skriva hur man själv uppfattas i detta forum.

1 gillning

Nej fy fan :joy:

2 gillningar

Det är ju skön att du känner dig själv.:wink::grimacing::sunglasses:

Allt för väl :grin:

1 gillning

Hade inte varit någon rolig läsning. :joy::joy::joy:

1 gillning

Danne, 37år från Norrbotten, Kalix.
Jobbar 5-skift som processoperatör inom pappersmassa.

Har få intressen egentligen :sweat_smile:
Grejar på med bilar, datorer och teknik i allmänhet.
Ser gärna filmer och tv-serier.

2 gillningar

Du minns fel.

Tror inte jag har presenterat mig här faktiskt. Är 58 år, bor utanför Umeå. Jobbar med Grafisk design, drift av webshoppar och allmän IT inom profilmedia.
Kommer från 99mac där jag varit med sedan starten, jobbat med datorer sedan 1981 och Mac 1987 inom media, reklam, tryckeri och som tekniker för en Apple-ÅF. Men även kört lastbil (CE), jobbat som snickare och lanmäteriassistent.
På fritiden driver jag ett litet jordbruk, renoverar och kör gamla fordon. Sysslar en hel del med viking- och medeltidsreenactment, tecknar, fotar, 3dprintar, bygger i trä och metall och är allmänt intresserad av det mesta.

Kanske skall lägga till. Gjort lumpen, som kvartermästare.

6 gillningar

Ok. Var nog nya ägaren då.