Vem ska köpa nya Mac Pro

Från sajten:
image

Teknikveckan tar sig en första titt på Apples modulära dator, Mac Pro.

En dator, skärm och stativ som som både till pris och utförande överraskar alla. Vi diskuterar för vem den här datorna är skapad och vad vi önskar att den egentligen kom med för konfigurationer. Går det att köpa bara skärmen och använda till en MacBook Pro och är den det designmässiga monster vi vill tro att den är?

Stort tack till Jansson Data, Kullagatan 57 i Helsingborg som möjliggjort videon.

2 gillningar

Dotter 3 och Dotter 2 köpte både MacPro… Dotter 2 även med apple skärmen.

2 gillningar

Please adopt me!

1 gillning

Trevlig! Man vill ju bara ha! Instämmer med @Esse, :hugs:

Vad jobbar dina barn med? Film? Eller som sägs i filmen, “bara” har pengarna? :hugs:

2:an Forskar i Metaller
3:an går highschool fortfarande men jobbar extra för ett företag som fotograferar och filmar events,bröllop å sådant.

1 gillning

Kul! Bra med kraftig dator :+1: Själv jobbar jag med grafisk form, foto, en del 3d. iMac funkar fint, vågar/vill inte se hur snabb Pro:n är :rofl:

Just med forskningen vad jag fattar det som så gör hon fraktal algorytmer och behövde lite hästkrafter.

:slight_smile:
De köpte dem faktiskt själva med egna pengar.

1 gillning

@Esse Vad ska man köpa för skärm förutom apples monster, om man vill ha en till 5k kopplat mot iMac? provat något fint?

Finns bara LGs 5K-skärm tyvärr.

Mer till mig!

Tack! Man får med andra ord rätt bra mycket i en iMac med tanke på vad bara en 5k skärm kostar.

Kanske nästa iMac kommer i 32", får 6k och samma skärmfot som PD XDR :drooling_face::heart_eyes:

iMac 32" är jag ganska övertygad om faktiskt!

Gött! Tyckte 27" var så rätt stort i början, nu känns den liten. Är väl som med TV:n

Ja verkligen!
Jag tyckte 27" var gigantiskt! Sen var jag tvungen att sätta två bredvid varandra för att få plats med allt.
Nu drömmer jag om två 32" bredvid varandra :see_no_evil:

1 gillning

Mm! Tänker när tjock-TV och 32" var standard. jo-då! :joy:

Fint! Kan du alltså koppla ihop två iMac och köra en som bara skärm?

De tidigare modellerna gick att göra det på. Target display, men det försvann 2014, om jag inte missminner mig. Var ganska nice, då gick det att låta den skärm-imacen använda datorn i den som server

Just ja! så dumt att det togs bort, undrar om det var för Retina. Att dåvarande MacBooks mm inte orkade driva så hög upplösning, men sen när nyare MacBooks kom så kunde de väl Apple lagt till det igen.

Ja verkligen, det är/var en magisk funktion. Har kvar en IMac som jag använder som Target display ibland.

Fortfarande billigare än en Mac II FX…

1 gillning