Vem som helst kan låsa upp en Galaxy S10

Förklara?

Naturligtvis då ansiktsupplåsning på Samsung inte är tillräckligt säker och Samsung har slutat med iris skanner till förmån för fingeravtryckläsare under skärmen :slightly_smiling_face:

Generellt :slightly_smiling_face:
IOS är säkrare än Android men Samsung Knox är säkrare än båda dessa

Det är du som ska förklara ditt första påstående. Gör nu inte som du brukade göra på 99.se komma med falska påståenden som du sen aldrig levde upp till att bevisa. Men vad kan man förvänta sig av ett t…ll

1 gillning

Get a room!

1 gillning

När 99 lades ned så skrev jag att jag och @Jocke skulle starta en podd. Den hade blivit spännande :slightly_smiling_face:

Herregud ja!

Mitt första påstående är att det var skyddet och inte mobilen som var boven.

Inte det jag syftade på. Esse har också efterfrågat att du utvecklar ditt påstående.

Klargör då vilket påstående du vill att jag utvecklar :slightly_smiling_face:

Ditt andra inlägg i tråden. Att det skulle räcka med glas för att komma förbi Touch ID

Då var det inte så illa som jag trodde. Då kan man undra vad det är samsung ska “fixa” eftersom det var skyddet som gjort det, borde ju räcka med en varning när man ställer in det att inget skydd får vara på skärmen.

Kanske är det en finjustering av ultraljud vad vet jag, över min paygrade :slightly_smiling_face:

https://www.ccc.de/en/updates/2013/ccc-breaks-apple-touchid

1 gillning

Det var som jag trodde. Krävs lite mer än “fingeravtryck från ett glas” Med andra ord förenklade det lite. Efter sex år så har jag inte hört någon som råkat ut för det.

Jag kan tycka att det är relevant att ta upp en av deras slutsatser i artikeln, nämligen den att det är en dålig idé att använda något (fingeravtryck t ex) som man dels inte kan ändra (i vanliga fall), och som man dessutom lämnar efter sig överallt, som token för att låsa upp ens enheter.
Jag använder det tyvärr själv eftersom det är smidigt, men säkert vet jag inte om jag tycker att det är. :slight_smile:

Håller med dig om det :slightly_smiling_face:
Det är två saker. Ett; För privatpersoner som är helt vanliga människor så räcker det långt med vad som finns idag både biometriska och koder mm. Två; Går vi sedan upp till högsta nivån där det är försvarsdepartementet eller motsvarande så är det helt andra grejor som används, tex moddade Samsung mm. Där kan en vanlig Galaxy eller iPhone kamma sig :slightly_smiling_face: