Vi installerar Nanoleaf Canvas - ljusplattor för ditt smarta hem

Från sajten:
https://teknikveckan.com/smartahem/vi-installerar-nanoleaf-canvas-ljusplattor-for-ditt-smarta-hem/

Nanoleaf är företaget som för närvarande bara gör en sak och det är ljusplattor. Första produkter var de trekantiga Nanoleaf Light Panels som blev populära hemma hos gamers. Nu har man släppt en fyrkantig modell som dessutom kan reagera på ljud utifrån.

Det märks att företaget bara sysslar med denna typen av produkter, att sätta upp dem är betydligt enklare än närmsta konkurrenten och plattorna kopplas ihop med hjälp av så kallade linkers i metall och vi är aldrig rädda att ta sönder något.

I videon ovan utrycker vi en hel del semiångest för hur vi skall sätta upp dem men om ni gör som man skall göra i stället för hur vi gör – det vill säga läser manualen och öppnar upp appen först – märker ni att det inte behöver vara så svårt. I appen finns det nämligen en AR-funktion som gör att vi kan planera uppsättningen betydligt bättre.

Utöver att kunna reagera på ljud kan vi med enkelhet ställa in vad som skall hända när vi drar med handen åt olika håll. Vi har möjlighet att ställa in statiska färger så den lyser upp mer eller mindre som ett lysrör, dynamiska färger där de växlar efter våra valda tema samt reagerar på beröring samt enklare form av spel. Det sistnämnda är mer en ploj och fungerar inte så bra.

Våra 17 plattor kostade runt 3500 kronor och det var en väl värt investering.

Hjälp oss med nästa video!

Nanoleaf har ett incitamentprogram som gör att om du beställer via vår affiliatekod har vi möjlighet att få hem fler plattor. Vårt mål är att kunna göra en video där vi tapetserar en hel vägg eller ett tak med dessa plattor. Använd därför gärna vår kod när du beställer från Nanoleaf.me. Du får även 5% rabatt.

Reklam: Bland andra följande Svenska nätbutiker säljer Nanoleaf Canvas.

1 gillning

Tog du tillbaka flaggan med massa små hakkors? :slight_smile:

1 gillning

Inte mitt fel att de ser ut så på stillbilder!

It can’t be unseen!!!

Bry dig inte om alla som dissar dina NanoLeaf @Esse.
Det är bara avundsjuka. :heart_eyes:

Du och jag Håkan, du och jag! (Igen!)

1 gillning

Som Liberalernas logotyp…

1 gillning

Symbolen som de skulle kunna förväxlas med är väl dock spegelvända - hakarna är åt andra hållet?

Nej