Vi tar oss en titt på iPadOS

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/vi-tar-oss-en-titt-pa-ipados/

Vi lovade oss själva att inte installera första betan av iPadOS och iOS 13 då de brukar innehålla ordentligt med buggar – men vi kunde inte hålla oss.

Så vad är då egentligen nytt och hur kommer iPadOS göra iPad mer effektiv framöver? I videon nedan går vi igenom de största nyheterna så som stöd för mus, flera fönster i en och samma app, det efterlängtade Dark Mode och möjligheten att koppla in externa hårddiskar eller ett USB-minne.

Uppdatering: I videon säger jag att det inte går att koppla ihop iPad med en trådlös mus men flera verkar ha lyckats. Jag har själv provat med Magic Mouse men den lyckas inte koppla upp mot min iPad.

3 gillningar

Kul att se dig framför kameran igen! Bra genomgång!

Är ju lite sugen på att skaffa en surfplatta och att köpa en med Android är ju helt uteslutet. Men att betala 10k för en iPad Pro när jag ska använda den till att surfa och eventuellt lite Excel är ju lite svettigt. Men att köpa vanliga iPad med en design som är (nästan) identisk med min iPad 2 känns ju otänkbart för en prylnörd.

När lanseras nya iPads, vågar man hoppas på att svennebanan-iPaden som idag kostar knappt 4k kommer att få en lite modernare design?

99mac… Jag är så förvirrad.

Det mesta Mac-relaterat lägger vi på 99mac.se men filmer kör vi ut på alla kanaler.

1 gillning

Tack!!

Jag tror det kommer att dröja ett tag till innan vi ser vanliga iPads med nya Faceliften, det är ju en selling point för iPad Pro, men jag hoppas jag har fel.

Jag skulle inte heller kunna köpa en iPad idag som inte har FaceID och tunna ramar, går bara inte.

4 gillningar

Bra genomgång! :+1:

Men alltså… Memojis… Jag hittar inga ord för denna hysteri i meningslöshet. Kan någon förklara vitsen? Vad är det jag inte fattar?

:laughing::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 gillningar

Haha ja ren galenskap! Men @Sevis älskar dem!

2 gillningar

De gör han :joy:

2 gillningar

Jag förstår heller inte hur det kan komma upp som någon stor nyhet varje gång något OS uppdateras. Mörkt tema och emojies kan väl bara roa tolvåringar typ.

1 gillning

bild

Oj oj pojkar, ni har mycket att lära… :joy:

1 gillning

Onödigt vetande :grinning: