Video: Smarta hem på IFA 2019

Från sajten:
https://teknikveckan.com/hemelektronik/video-smarta-hem-pa-ifa-2019/

IFA-mässan är i full gång och tusentals utställare visar Europa vad just de har att erbjuda. Vi besökte hall 25 som innehöll de flesta som fokuserar på Smarta Hem. Där besökte vi några av de företag vi tidigare gjort video om och så några nya. Vi avslutar med en liten rundtur av vad som mer fanns att kolla på.

Länkar och affiliatelänkar till de produkter som visas upp i videon.

2 gillningar

Förutom att du @esse inte är i fokus i 50% av videorna så tycker jag ni gör så sjukt snygga videor, bra kvalité, snygg grafik, lagom sköna och subtila effekter och intressant innehåll. Bra grejer! :smiley:

Jag kan gå med på 25% :slight_smile:

Lösningen på det är att ha en kamera som klarar autofokus bättre än GH5:an eller ha lampor på kameran - eller både och :slight_smile: För just nu får vi köra med så litet skärpedjup för att det inte skall bli brusigt material.

Men stort tack! Målet har varit att visa hur en kan göra mässvideos lite annorlunda än våra kollegor i branschen.

25% kan jag köpa, använde klassiskern “grov överdrift” för att få fram min poäng :wink: Och det är inget stort problem, det kan vi leva med :slightly_smiling_face:

Hehe, jo men det skall bli bättre, tänk dig hur det känns när det mesta annat är så bra men så kommer fokus på bakgrunden i en eller två scener är så förargligt.

Men Marcus på Segway måste ju ha vägt upp för allt :wink:

Det kanske väger lite fram och tillbaka?

Bra gjort grabbar !
Den där tavaln från Netgear, vad är det som är så superduper ? Extremt hög upplösning eller något annat trick ?

1 gillning

De pratade inte så mycket om det tekniska mer än att den piskar Samsung Frame, vilket den även gör. Men målningarna såg verkligen ut som en riktig. Riktigt bra gjort.

Precis som @Marcus_Attefors säger så ser det nästan otäckt verkligt ut. Antagligen fungerar det bäst på just den typen av motiv som visades på plats men ändå :slight_smile:

Jo, det låter rimligt att bilderna var anpassade. Skall bli kul att följa och framförallt se när den finns i butik.

1 gillning

Ja det var episkt! :hushed:

1 gillning