Vilken babykamera?

Ska köpa babykamera till 1-åringen är tanken, men vilken bör man satsa på som är HK-kompatibel?

Att köpa en ren HK kamera (arlo/Logitech) är lite saftigt , så tänkte lite på Xiaomi Aqara. Har hub idag (china). Vilken går in i HK? :slight_smile:

Vet inte @zinned detta?

1 gillning

Köp en Eufy Indoor Cam 2K från Amazon.de. Det är en HK-kamera som är billig och riktigt bra :+1:
Vill du prompt ha Aqara är det G2H som går in i HomeKit. Du behöver ingen hub till den. Det är tom en hub i den.

1 gillning

Håller helt med @Cribe här.

Med Eufy Indoor Cam 2K får du en topp-kamera med stöd för både HK och HKSV samt allt annat lulllull. Kanonbra är de enligt mig, har snurrat två stycken i snart en månad nu, funkar perfekt.

Allt detta till priset av ca 500-600 spänn. Dessutom rea på Pan & Tilt just nu, endast €40.

Vilken av dom gillar du bäst ?

Jag har endast Pan & Tilt och då två stycken av den. Anledningen till att jag valde den var främst för att jag visste att jag ville montera den i taket men även om så inte skulle vara fallet så kan jag ha den ståendes också. Detta scenario blir inte riktigt lika bra med icke Pan & Tilt.

Nu är ju denna tråden över 6mån gammal. Men ska absolut kolla upp kamerorna ni tipsar om! För min del blev det ikke HK men en xiaomi 360, funkar bra men en HK hade varit så mkt bättre :). Så ska absolut kolla upp dom :).

Tack för input

1 gillning

Det blev lite störra barn av barnet trots avsknad av HomeKit alltså?

Ja haha