Vill ha mus

(Jag vet vad du tänker, men nu pratar vi mus till datorn)

Jag älskar Apple Magic Mouse på grund av dess storlek och tyngd.
Men jag hatar den eftersom jag inte är kompis med den. Jag kommer ständigt åt kanterna på musen vilket gör att mina arbetsdokument kontinuerligt rör sig (datorn tror att jag vill scrolla på dokumentet).

Så nu måste jag köpa ny mus innan jag stampar sönder det här avskyvärda h*et! Jag har köpt en trackpad, men jobbar hellre med mus.

Alltså:

  • Tung, fin och liten.
  • Bluetooth
  • Som Apple Magic Mouse, men ändå inte.

Några tips?

Mx master 3, kanske.

Inte samma form eller så men jag kör faktiskt en Dito på den - växlar mellan Magic Mouse och MX 3 och älskar dem båda.

Glädjande att det finns fortfarande andra som kör med mus. Trodde att det var omodernt pinsamt med att ha mus till datorn. :slight_smile: Har också byt från Apples mus. Numera köper jag lilla plexgear från Kjell och den är smidigt utan krångligheter.

Vad skulle en annars använda? Touchpad fungerar så länge det är vanligt kontorsjobb men spel, videoredigering eller annat som kräver precision är svårt att göra effektivt med touch.

Håller med dig men dom flesta använder inte mus nu längre verkar som fast det går långsammare med touch. Jag blir bara stressad av att pilla på plattan.

varför tung?

Jag tycker om Microsofts designer mouse, inte så tung kanske :slight_smile:
Webhallen.com


Brukar skifta mellan den och Apples på min iMac när jag vill ha ett scroller-hjul.

1 gillning

Var får du det ifrån?

Det står i texten. Första inlägg.

Var?

Alltså:

  • Tung, fin och liten.
  • Bluetooth
  • Som Apple Magic Mouse, men ändå inte.

???

Det står inget där om att folk inte använder mus längre…

1 gillning

Vad har det med det att göra? Du frågade om ordet “tung”
Vad gäller det andra så är det bara som jag konstaterat att folk generellt inte använder mus när det ju finns touch-platta. Har du inte märkt det själv?

Alla på mitt jobb använder mus. Betyder det att alla i hela världen också gör det?

Varför tror du att jag frågade om tung?? Jag svarade på ditt inlägg om att folk inte använder mus längre.

Nej, i de fall du har mus eller touchpad att välja på så tycker jag att de allra flesta använder musen.

Det här är ett problem med forum-motorn; Det är svårt att se vad folk svarar på, allt läggs liksom i en enda stor klump. Borde finnas någon inställning.

1 gillning

Det är bara klicka på bilden uppe till höger. Finns det ingen bild så svarar du på inlägget innan ditt.
Om @calinou hade klickat på bilden så hade hon sett vad jag svarade på istället för att skicka bajskorvar :wink:

vilken bild till höger?

bild