WWDC 19 - De stora nyheterna i tvOS

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/wwdc-19-de-stora-nyheterna-i-tvos/


image

Apple har gjort om hela hemskärmen på Apple TV med fullskärmsförhandsvisningar av trailers. Något som många har hoppats på är även att Apple ska lansera stöd för profiler – och detta kommer nu att komma.

Det betyder att du kan ha ett konto för dina barn, ett för dig och ett för din fru. Apple Music till Apple TV får även stöd för låttexter i helskärm när man lyssnar eller tittar på musik. En annan stor nyhet är att Apple TV får stöd för Xbox One och Playstation 4 handkontroll vilket förhoppningsvis kommer öka spelandet på Apple TV framöver.

Det bjuds även på en rad nya skärmsläckare.

4 gillningar

Så jävla bra med Xbone o PS4-stödet!

Så jävla nice!

Multiple users :heart:

1 gillning

Såå bra !!

1 gillning

Hörde jag fel, eller sa han att trailers ska börja visas direkt man slår på apparaten ?

Det vore isåfall det värsta som kan hända… som i Netflix att man ALDRIG kan bläddra i menyer utan att höra ljud var man än ställer markören. Eller när man måste gå ifrån den ett tag, och den kör trailern om och om, och om igen, så man bara vill skrika åt den att hålla käften!
Snälla… säg att jag hörde eller fattade fel…

Som Netflix :man_shrugging:t2:

Japp, men det kanske går att stänga av i inställningar.

Känns onekligen som ett nytt Apple när dom ger stöd för Xbox och Playstationkontroller på en egen produkt. Wow.

Låttexter i Apple Music på Apple TV har funnits ett tag, men nyheten var väl att dom numera kommer scrolla automatiskt i synk med musiken.

1: Är det bara att välja att få beta uppdateringar i menyn eller behöver man nått dev konto?

2: Någon som provat betan om profiler funkar smidigt?

2b: Är betan tillräckligt stabil för att användas till vardags?

  1. Måste vara dev.
  2. Profiler funkar enbart i TV-appen.
  3. Absolut inte, min Apple TV buggar som tusan men alla appar funkar.
1 gillning

Tackar för svar. Bara att hålla sig ett tag till då ju :stuck_out_tongue:

Ja det är nog klokast, kul att testa men ingen härlig upplevelse ännu :expressionless: