Wyze övervakningskamera och kostnader kring Amazon.com

Funderar på att beställa några Wyze cam v2 (full HD, motion detection, gratis molnlagring, Google Assistant-stöd, Homekit på gång) som känns som sjukt prisvärda ($26-$38) övervakningskameror som hyllas i varenda video jag sett.

Standard med magnetfärste

Roterbar med motor

Fågelholk för utomhusmontering

Är det någon här som äger dessa och kan berätta lite om hur de upplever dom eller vet var man kan få tag på dom utanför Amazon.com?

Givet specen från Amazon.com nedan, är det några andra kostnader som tillkommer när jag beställer dessa?

Ohhh intressant! Var hittade du infon om det kommande HomeKit-stödet?
Kan mycket väl bli några sådana här med isf.

Jag brukar beställa från Amazon.de och beroende på varifrån de skickas så får man betala PostNords hanteringsavgift och tull. Verkar ju dock vara specat i det här fallet.

Sökte på dessa på Amazon.de och såg denna kommentaren samt någon liknande.

Fast vi har ju inte Kinesiska ip-adresser… menar som att kameran skulle vara låst till servrar i Kina?

@cribe Verkar som jag kan ha fel om Homekit, kör inte Apple så har inte lagt så stor vikt vid det men flera videoklipp har pratat om det så förhoppningsvis kan det vara på väg. Tolkar det också som att alla eventuella avgifter är specade men man vet ju aldrig med ostnord :wink:

@PiRo Dessa säljs endast i USA så dom som du ser på Amazon.de ser visserligen likadana ut men är inte från samma företag.

1 Like

Amazon har nåt samarbete med Postnord så när tullavgifterna är specade på det där sättet så tillkommer inga avgifter och ditt paket hamnar inte som gisslan hos Arlandatullen i typ tre månader. Det kommer en avi som vanligt och du hämtar hos ditt ombud. Så har det iaf funkat för mig alla gånger jag handlar på amazon.com och fått den där specen.

1 Like

Kanon, tack! Det låter bra.

Jag läste det som att han såg trafik till en kina IP, men det var kanske en förhastad slutsats.

Dock var det en annan som skrev att han upptäckte att det spelades in även när man hade inaktiverat kameran för han såg inspelning när han själv gick och pratade i telefon.

Personligen kan jag leva med att vara avlyssnad på en utekamera, men inne hade jag nog analyserat produkt och trafik noga.
Sen om det är Kina eller US som övervakar mest är en helt annan fråga :sunglasses:

Attans, får hålla koll för det var ett riktigt bra pris på en HomeKit-kompatibel kamera annars :smiley:

Vill ändå ha den HomeKit-kompatibel och i iOS13 håller jag den inom Apples servrar :smiley: