XIAOMI ROBOROCK S5 MAX eller Neato Botvac D6

Ja vilken ska man välja?

XIAOMI ROBOROCK S5 MAX eller Neato Botvac D6

Kommit fram till att någon av dessa två blir det, lutar mest åt Xiaomi.

Det lutar du rätt åt!

Det vart en s5max. Funkar kanon, hundarna vart inte så nöjda med den bara :innocent:

Men jag fattar inte varför inte vissa rum den varit i går att skapa som ”egna”. Dennhar varit och kört typ överallt men vissa delar av huset kan jag ej avgränsa som egna rum. Dessa är bara gråmarkerade i kartan

Har du provat rensat karta och mappa upp den igen?

Fick hem en ny Roborock s5 Max idag… Hade s5 innan… Jag säger Roborock! Så sjukt bra! Nästan ljudlös också…

Xiaomi! :heart:

nej det är väl det jag har kvar att testa. När man gjort i ordning no go zoner och fixat rummen så kändes ju det trist att börja om…men det får väl bli så

så det är så stor skillnad mellan s5 och s5max?

1 gillning

Va mest ljudnivån jag blev impad över… men de verkar som dom dragit ner på sugkraften istället… dem har samma motor. Men sänkt effekten lite som gör att den låter mindre… Men de märker jag inget av… Nu kan jag och sambon äntligen prata med varandra när man sitter i soffan och dammsugaren åker nedanför… Jag dummsuger oftast när jag e hemma, för med tanke på hundarna… Så vill jag va med och se så ingen vattenskål är vält eller så…

ok. Men annars är dimensionerna lika?. För problemet med de S5 vi har idag så kommer de inte riktigt under sängen. Den hade klarat det men fegar för det är på milimetern.

1 gillning

Kan du inte lägga en lite distans under sängbenen?

Kan kolla exakt sen ikväll!

1 gillning

“Då blir det ju fult måste du väl förstår” …Ord från frun.

Tänkte inte på det :wink:

bild

3 gillningar