Xiaomi Roborock S50 självgående dammsugare - den suger

Exakt så stora är de!

1 gillning

iknow det svider i helakroppen

1 gillning

Kan fota när jag kommer hem :relaxed:

1 gillning

20190714_172055

Andra som har detta problem just nu?. Alltid fungerat fram till idag…

edit: GH säger den når inte Mi home

Bokstavligt talat.

Visste inte ens att man kunde få upp touch kontroller för den?

nja…vet inte varför den sa så…för det visste inte jag heller :slight_smile:

Vet inte riktigt om det här är rätt tråd att fråga i men gör ett försök. Är nybliven ägare till denna underbara dammsugare, men under sin körning idag så tappade den bort sig. Den körde runt under sängen rätt länge och sen så började den skanna in ett rum som inte finns… några tips? :thinking:

Nedan finns en bild där man ser hur den skannat in utsidan av huset…

Screenshot_20190902-175232

Brukar bli så om det har fastnat smuts på någon av sensorerna. Testa att rengöra dem!

Testade det, men verkar inte riktigt vilja hjälpa. Kan man putsa radar-grejen också? :thinking:

Du får samma problem igen på nästa städning alltså?

Japp, testat två gånger att köra efter det även nollat wifi för den klagade på dålig connection till det :thinking:

Har du fönster där eller spegel? Då blir det så… att den tror de e ett rum… jag har så också…

bild

Nope, men där hängde en gardin som den inte ville dammsuga under så jag lyfte upp den :thinking:
Edit: Gardinen alltså, inte roboten.

Fasiken va konstigt… Jag hade nog kört ev reset av den… eller radera kartan och kör om…

Då kommer ju frågan, hur raderar jag kartan? :joy:

du får bocka ur map saving mode. då skapar den en karta varje gång.

2 gillningar

Under vaccum settings

1 gillning

Jag beställde en S60 från CDON. Efter en vecka mailade jag och frågade när den kommer… de visste inte, de har ingen datum eller någon som helst info när den kan tänkas komma.

Ännu ett bevis på hur uselt CDON är tyvärr. :man_shrugging:

2 gillningar