Yale Doorman 3 får ringklocka, bluetooth och larm

Från sajten:
image

Information om nya Yale Doorman har läckt ut på en intern webbsida.

Nya Yale Doorman som ser ut att heta Yale Doorman 3 kommer med inbyggd Bluetooth, ringklocka och även sabbotagelarm. Detta hittar vi på en produktsida som nog inte är menat till allmänheten. Färgerna blir svart, silver och krom.

Vi gissar att du kommer kunna kommunicera direkt via Yale Access Appen (Play Store / iOS) med bluetooth-kopplingen för inställningar men också öppna och låsa den vid behov.

Yale Doorman 3 klarar SSFs låsklass 3.

Yale Doorman 3

Yale Doorman 3 Krom

Ihop med kommande Yale Access Modulen kan vi alltså få notiser i mobilen om någon ringer på, vi kan även enkelt ge ut koder. Detta kommer även fungera ihop med Verisure-modulen enligt webbsidan.

Alla funktioner Yale Doorman 3

 

Av allt att döma, kommer man fortsätta sälja Yale Doorman 2 som numera kommer heta Classic. Även lilla Yale Linus som använder din befintliga cylinder kommer hit enligt webbsida.

Yale Skärmdump

Sedan tidigare är det känt att Yale Access Module kommer göra alla Yale Doorman-lås kompatibla med Google Home, HomeKit och Alexa.

Yale Access Module-webbsite

Tack till dig som skickade skärmdumparna.

4 gillningar

Nice, kanske dags att slå till snart! Synd att de forsätter se ut som kodlås till ryska bunkrar på 80-talet :slight_smile:

2 gillningar

Nu tycker jag att du är lite orättvis Jezper. Så himla daterade ser de väl ändå inte ut, tycker jag? ”Tidlös” kanske är ett bättre ord? :sweat_smile:

4 gillningar

En liten kamera i den och det hade varit amaaazing!

3 gillningar

Smaksak kanske, men för mig ser det ut som något Bang & Olufsen kasserade i designfasen redan på 80-talet :slight_smile:

1 gillning

JONASSSON!! Välkommen!!

3 gillningar

@Esse det här måste jag testa!!!

1 gillning

Eller hur! Hade varit pricken över iet. :+1:t3:

Om du är klar med de andra 2 smarta låsen eller hur många det nu är du har hemma/på kontoret :slight_smile:

1 gillning

1 och det är snart klart

Vad hände med det där megafula från Danmark? Kom det ut?

Lockitron

Friday
Sen har jag bara idLock kvar

Där hade vi konen ja!

Må den brinna!

1 gillning

Mäktigt att En podd om teknik är inne och kommenterar, legendarer :slight_smile:

3 gillningar

Sabotagelarm har nuvarande (min) Doorman redan.
Kopplad till Verisure behöver jag inget bluetooth. Låser dörren - larmet aktiveras - meddelande på AppleWatch
Räcker för mig

1 gillning

Ingen som hört något mer rykte om detta?

Har tänkt skaffa ett elektroniskt lås, men känns ju surt om en förbättrad och/eller prissänkt modell släpps veckan efter, eller att man väntar och så visar det sig att den nya modellen inte är värd prispåslaget.

Inga mer nyheter om v3?

Det verkar råda konsensus i branschen att tidig höst gäller.

Och välkommen till forumet :slight_smile:

1 gillning

Fick detta svaret när jag mailade dom:

Hej Fredrik!

Nej tyvärr ingen datum ännu. Det enkla svaret är, under hösten. Beklagar men det går tyvärr inte att ange mer. Enklast att följa det hela är på vår hemsida Yale.se.

MVH

Bengt

Yale support Scandinavia

2 gillningar