Allsvenskan 2019

Härligt att få vara förbundets lag för en kväll. :wink: Skämt åsido, det är bedrövligt att domarmisstag ska få påverka slutstriden i Allsvenskan. Däremot är jag en motståndare till VAR, som jag tycker har förstört Premier League.

Helt enig, VAR är döden för fotbollen.

Dock vill jag se att det ställs krav på domarna och om de inte håller måttet så måste bestraffningar tillkomma. Det kan inte få fortsätta vara så här match efter match, år efter år. Förbundet skiter bevisligen fullständigt i deras produkt, Allsvenskan. Allsvensk fotbollsdomare, ett av få jobb där man kan bete sig hur fan som helst och ändå få behålla anställningen.

1 gillning

Även om jag inte är en kamin håller jag med. Men att fela är mänskligt och här erkändes ju felet. VAR lär väl komma och det vet i f_n om det är bättre.

Detta med att stå och erkänna felen är också ett j’vla trams. Vad hjälper det? Ingenting. Gör rätt istället. Att mördaren ber om ursäkt för sitt agerande hjälper inte den som blivit dräpt.

Och nej, detta gäller inte alla missar. Vi är alla människor och gör misstag. Nu talar vi om de stora missarna som tyvärr inte är få utan många och som görs av avlönade domare, några som har detta som sin profession. Här måste man kunna ställa krav.

Och VAR, det är värdelöst. Den dagen det gör inträde i Allsvenskan så kommer jag sannolikt sluta att gå på fotboll.

Åh, en sådan härlig dag! :yellow_heart::heart::blue_heart:

156 dagar kvar till Allsvenskan 2020.

bild

:heart::heart::heart:

1 gillning

tror du är hyrgårdare för att irritera mig

1 gillning