AltStore

Någon som vågat sig på att installera AltStore PAL än?

Själv är jag bara nyfiken på emulatorn. Tycker det känns lite bökigt att behöva installera en ny butik och tillhörande prenumeration. Hade önskat att emulatorn släpptes i vanliga Appstore som i resten av världen.

Jag försöker fast behöver ändra nått. Någon som vet vad?

Du måste tillåta att ladda ner från andra marknadsplatser. Kommer ej ihåg var det ligger i inställningarna.

Jo, det fattar jag men var?

Verkar som man ska kunna ladda ned appar via en webbläsare:

Ungefär som på en Windows dator. Blir nog större risker för trojaner och farlig kod att komma in.

Eller ungefär som på en dator som kör macOS. Har inte sett några problem där, eller på Windows.

Tog hem BitLord en gång på min Windows dator:

Var dessvärre en inbäddad Trojan i programmet. Slutade med att jag fick fabriksåterställa allt. Tror det var Windows 8 jag hade då.
Så en appbutik är trots allt tryggare:

12 år sen alltså, det har hänt lite sen dess. :slight_smile:
Som alltid, det är personen bakom tangentbordet/skärmen som är den svagaste länken.

Så är det, men webben och inofficiella appbutiker innebär en större risk. iOS och iPhone har varit rätt säkert hittills. Men mer attacker börjar komma:

EU.s inblandning och reglering kan få oönskade konsekvenser.

Alla appar måste signeras av Apple så det är inte helt vilda västern.

Testade att googla och det finns många nyheter om appar/spel som inte borde höra hemma i någon app-store.

https://www.washingtonpost.com/technology/2021/06/06/apple-app-store-scams-fraud/

3 gillningar

Nånn som har lyckats installera AltStore PAL?

Jag kommer inte vidare från bilden jag postande högre upp i tråden och nu kommer jag inte åt nerladdningen igen utan att betala.

Upptäckte nu att man kan komma åt nerladdningen igen genom att ange sin epost i köp rutan. Stripe upptäcker då att man har betalat och ges möjlighet att ladda ner igen, fast där blir det stopp.

Klippte bort en massa text som var fel :slight_smile:

1 gillning

Nu så!

Nu när jag provade att installera och fick fram samma skylt som min bild längre upp fanns det nu en ny knapp i Inställningar nedanför ens iCloud konto där jag fick godkänna. Sen fick jag prova att ladda ner igen och då fungerade det.
Inte supersmidigt direkt. :slight_smile:

1 gillning

Men det är så som Apple vill ha det :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

Fick samma fel som du och provade istället att stänga flikarna i safari och tänka börja om och logga in igen. Nu kommer jag bara till sidan där jag ska betala igen vilket jag givetvis inte tänker göra. Fick aldrig upp menyn under inställningar för att godkänna sideload appar.
Vad gör man nu?

Har du också bara 2 appar där ?

Finns bara två appar i nuläget. Fler kommer när de ser att allt tekniskt rullar på.

Jag vill bara ha en hyfsad emulator för SNES. Kommer förhoppningsvis någon bra i vanliga App Store framöver.

Sen är ju 20 kr inte hela världen, men verkar ju vara lite oberäkneligt i nuläget. Kan säkert vara barnsjukdomar från Apples håll. De har väl inte så bråttom att lösa det.

Skriv bara din epost i betal fältet så förstår de att du redan har betalat, därefter Hantera abonnemang så kan du prova igen.

1 gillning

Lite synd att emulatorn Delta ska hamna i dålig dager bara för att AltStore är bökig att installera.
Delta är en bra emulator och ligger på amerikanska AppStore fast inom EU valde de att krångla till det.