Anrikt Apple- och teknikcommunity lägger ner

Kanske inte, men lyckas iallafall omsätta ungefär det dubbla per anställd :slight_smile:

Jag ser det som att Bubblan är en ständig fest på @Marcus_Attefors, @Thor och min gigantiska balkong. Det gör liksom inget att någon står ut och skriker om hur Steve Jobs är dum i huvudet eller ens DNs chefredaktör (som jag iofs gillar skarpt) man skämmer mest ut sig självt.

Men att stå och skrika ut hur en privatperson är blåst från vår balkong blir liksom lite tråkig feststämning. Då spelar det ingen roll vad man får och inte får rent grundlagsmässigt :slight_smile:

6 gillningar

Samt men även dom e provat personer … men ja fattar o håller med ibland …

It’s all love! Stil och fason. :+1:t3:

1 gillning

MDA Digital - Malmgren Design & Arkitektur AB , jämnför det med Geeks AB så har jag lite svårt att köpa dina argument.

Titta på hur mycket värde varje medarbetare skapar, det är det man får räkna. Fast här är det mer att de kör med oetisk behandling av deras kunder som var problemet. Men klart om man är så pass oseriös kommer även omsättningen att reflektera det

Vad var oetiskt?

Jag hade för mycket downvotes, hade inte brutit mot forumreglerna utan hade bara åsikter som de flesta inte höll med om.

Problemet med dig är inte dina åsikter utan sättet du påtalar dessa. Du är som en stor böld i alla forum man ser dig i. Väldig få vill ha dig i närheten. Därför är de bästa ställena där man kan blocka dig och slipper se dig.

1 gillning

Det är nog inte dina åsikter som är problemet utan hur du framför dem.

Jag har spart konversationen någonstans, det bröt varken mot svensk lag eller mot forumets regler.

Hehe du fattar inte. Det är det som är problemet med dig. Det är det sociala och inte vad som är rätt och fel. Det är nästan sorgligt.

Edit: Kom på efter ett tag vad som saknas hos dig när man läser. Empati – Wikipedia

1 gillning

Det bryter inte mot svensk lag att kicka dig heller.

Problemet är att du anser dig ha rätt att kalla alla idoter men så fort det blir sociala konsekvenser av det så förstår du inte varför utan då är de ännu större idoter.

2 gillningar

Nej jag sysslar aldrig med personpåhopp, det får andra syssla med som tex fnys här i tråden. Dock kan jag skriva saker som att vänsterväljare är idioter, vilket de är. Men det skriver jag inte på det forumet då politik är förbjudet. Men att skriva att en grupp väljare är idioter är inte personpåhopp. Har aldrig sagt de bryter mot lagen, ett privat företag får göra vad de vill. Men om man inte brutit mot deras regler och blir avstängd så tycker iaf jag de bedriver verksamheten tvivelaktigt. Jag är själv moderator på mycket mer prominenta ställen än en liten fiskdamm i Sverige och skulle aldrig stänga av någon förutom om de bryter mot lagen, som tex hot det är aldrig okej

Du hoppade ju precis på en av Geeks redaktörer tidigare? Du har tidigare förklarat att Roger Åberg är allt annat än eftertraktad. Och det är bara det jag har sett.

2 gillningar

Det är inte personpåhopp. Du får nog läsa på lite

Nu gör du ju lite samma sak mot mig, “Du får nog läsa på lite” är otrevlig härskarteknik och skapar dålig stämning.

Du hade kunnat svara “Jag delar inte din åsikt om att detta är personangrepp”.

I min värld är det du skrev ovan själva definitionen av personangrepp och dessutom äger ju jag den frågan som admin på detta forum.

3 gillningar

Det är det här som är problemt med Sverige idag, folk blir kränkta för minsta lilla och så ska man metadiskutera istället för att diskutera sakfrågorna.

För övrigt är du en publik person när du representerar teknikveckan så det är inte personangrepp

Men nu är vi tillbaka igen, den som är mest kränkt här är ju faktiskt du, du blir tillsagd, sedan är alla idioter för du blir tillsagd. Faktiskt rätt mycket klassiskt höger - samma sak med Hanif, han twittrar om att och alla är idioter (även barn) så fort han blir motsagd, sedan sittar han i sin podcast och pratar om “God ton” om hur vänsterfolk inte kan bete sig.

Om man ställer sig på ett torg och pekar ut en massa folk som idioter så är det sedan rätt tramsigt att ställa sig och sura när man får mothugg.

Hanif är gång på gång offer för deplatformering, det är faktiskt riktigt vidrig hur han bemöts, det belyser ett stort problem med det vänstervridna klimat vi lever i.

1 gillning