Apple Pay kommer bli ännu smidigare

Det nya Mastercard? :smiley:

Yup

1 gillning

Najs! Tack!

Nu har jag fått hjälp av Länsförsäkringar att aktivera mitt nya kort och därmed har jag utan problem kunnat lägga till det i Curve (så jag kan använda det med Apple Pay).

Problemet var att det är ett företagskort (för mitt egna företag) och dessa kan tydligen inte aktiveras i företagsinloggningen. Så jag fick aktivera mig som privatkund hos LF för att kunna se mitt företagskort. Lite crazy kanske men så funkar det hos LF.

Jag kan inte se någon info när man klickar på en transaktion (ser bara samma som transaktionsraden, ev. utan trunkerad text) i appen. I internetbanken ser man transaktionens information som vem som betalat och exempelvis fakturanr.

Det går inte att klippa och klistra data från appen. Hos exempelvis Nordea finns en kopiera-knapp om man vill lista sitt egna kontonr någon annanstans.
Likaså nu när Curve satte en kod på själva transaktionen kunde jag inte kopiera den i LF-appen utan fick skriva ner den i Anteckningar manuellt som mellanled.

Jag tycker generellt att LF-appen är ganska spartansk jämfört med Nordea (deras nya app de haft ett år eller så) och Swedbank.

Att kopiera kontonummer i lf-appen går genom att man gör en long press på kontonummer och väljer kopiera men tyvärr så går det inte att kopiera transaktionsinfo.

Funkar tyvärr inte hos mig. Tycker inte detta borde vara olika om man loggar in privat eller som företag, men kanske är det trots allt förklaringen om det funkar olika för olika användare i samma app.

Man måste gå in på kontot och sedan trycka kontonumret under där saldot står.

Det är där jag varit hela tiden.

Det är olika säkerhetsinställningar på privat och företag iallafall hos Swedbank. Går t e x inte att kolla saldo utan att logga in på företag. Så jag skulle killgissa på att det ligger en del skillnader mellan privat och företag.

Coop verkar fortfarande inte ta ApplePay - huuuur är det möjligt ??

Jag handlar till 90% på Coop och dom tar ApplePay var gång.

Händer sällan men när det gör så brukar en omstart av iPhone och Watch lösa problemet. Startar om gör jag senare när jag betalt med plastkort, för man vill ju inte att den vid kassan eller kunder efter mig ska behöva vänta.

Undra om det berodde på att det var ett Coop som tidigare var Netto?

Coop i Värpinge, som tidigare var Netto, fixar det galant :smiley:

Fungerar bra även här. En tidigare Netto-butik som transformerats till en Coop-butik.

Det är dock mer störande att en stor butik som K-rauta inte klarar kontaktlös betalning (“blipp”) och därmed inte Apple pay.

Har Sparbanken Skåne och de har Apple Pay

Du svarade på ett inlägg från maj 2019 och då hade de inte det. :wink:

Hornbach har inte heller stöd för blip och därmed inte Apple Pay.