Apple Pay kommer bli ännu smidigare

Nej, det nya är på väg men inte fått det än.

Varför lägger du inte in LF i Curve?

Betalar aldrig med det ändå då det inte ger något tillbaka. Mastercardet ger mig poäng på sj som jag kan resa för.

1 gillning

Tänkte att Apple gör pay smidigare :hugs:

Vet faktiskt inte hur mycket smidigare det kan bli än att hålla klockan vid terminalen? :smiley:

” En av dessa som kan komma att ändra allt är möjligheten att betala med Apple Pay via en speciell NFC-tagg.” alltså utan app :hugs::grinning:
Men absolut smidigt med klockan också

Men klockan har ju nfc och den har jag alltid på mig. Tänker att folk har nog alltid mobil eller klocka på sog och då blir det ju em extra pryl att ha med en nfc-tagg :smiley:

Jag tänker att den sitter vid tex p automaten, så slipper man tex 7 appar för parkering på olika platser

Jag upplever att med telefon funkar det lite halvkasst hos ICA, ofta får jag ta till kortet då jag bara har osmarta klockor. :rofl:

Ahh du tänker att tagen sitter hos den som har betalt! Då är jag definitivt med dig :smiley:

1 gillning

Det händer vid ett fåtal tillfällen att jag får något felmeddelande när jag ska betala med Apple Pay. Antingen att telefonen tror att betalningen är klar så den gör det lilla plingljudet visar bocken och kortet försvinner. Händer också att terminalen säger nått i stil med “Ej giltigt, stoppa in kort”. Funkar på andra och i värsta fall 3:e försöket. Har märkt att vissa kedjor har lite mer problem än andra: Cirkle K:s terminaler brukar alltid kräva lite extra tålamod för mig.
Som @Hakan_Ander så krånglar Amex för mig också, butiker som tar Amex tar av någon anledning inte Amex via blipp så då funkar varken kortets blipp eller Apple Pay även fast det funkar med Chipp. Coop är ett exempel där jag aldrig fått det att funka med Amex i Apple pay. :man_shrugging:

1 gillning

Fick kortet igår men har inte aktiverat det än innan jag fått bekräftat att det fungerar. Har frågat LF som säger att det ska fungera. Hade du aktiverat kortet innan du testat att lägga till det?

Nej, har jag nog inte. Var lite stressad och hann inte felsöka. Betyder aktiverad i detta sammanhang att jag måste ha använt kortet på vanligt vis en gång innan?

Nej, bara aktivera det i LF appen eller på nätet :smiley:

Det är något med Länsförsäkringar som är lite mindre utvecklat än andra banker (jag har även Nordea och Swedbank) och det är appen. Där har jag aldrig sett något kort och så inte nu heller.

Loggar jag däremot in i internetbanken syns endast det gamla kortet. Ingen information whatsoever att jag har ett nytt kort sedan några veckor. Mycket märkligt!

Verkar inte som detta kan lösas utan personal från LF…

Appen är ju riktigt bra tycker jag.

Logga in med bank-ID i appen. Tryck på hamburgermenyn sen Konton & Kort

”Du har inga kort som kan visas här” upplyser appen mig om (och har så alltid gjort)…

Får nog ringa LF endera dagen - de verkar inte ha synk i systemen. Tack för hjälpen hursomhelst!

Jag tycker att LF-appen är en rätt light version av internetbanken (kan inte se på djupet i transaktioner, flera funktioner saknas, etc). Så är det inte riktigt med Swedbank och Nordea (även om de inte heller är perfekta).

Ja något måste vara galet med din app. Hade även Nordea innan och tycker att LFs app är den bättre av dom :smiley:

Vad menar du med att inte kunna se på djupet i transaktioner? Det går att klicka sig ner och se detaljerna på en transaktion. Det enda jag saknar där är att man inte kan gå från en transaktion till e-fakturan som skapat den. Då måste man gå in på e-fakturor och hitta den.
Att appen är så bra är en av anledningarna till att jag är kvar som kund hos Länsförsäkringar. Brukar supporta föräldrarna som båda har Swedbank och den appen är inte lika bra imo.

Jag testade att lägga in lf-kortet i Curve och det gick fint.