Apple Pay kommer bli ännu smidigare

Testade hon igen med ApplePay eller använde hon kortet vid andra försöket?

just denna gång bad jag henne testa igen för jag hade i morse börjat denna tråd och det var vad flera föreslog. Men terminalen sa samma sak: “Card not supported”.

Exakt. Det jag satt och funderade på är om kortet tog med sig någon sådan gräns när hon installerade det i applepay?. För då var den gränsen påslagen…hmm.
Men då är ju “card not supported” ett ganska intressant fel msg.

Att det är “Card not supported” som felmeddelande låter som att problemet är hos kortterminalen/kortinlösaren på hotellet och inte hennes kort. Men då borde det inte funka hennes vanliga kort heller tycker man.
Märkligt fel.

Och det funkar i övrigt i Sverige? Ingen landsgräns som är påslagen?

1 gillning

jadå. vi var just på maxi och handlade lite och det fungerade fin fint.

Det kan bero på kortet. Mitt Amex som jag använder har inte fullt stöd i Apple Pay och likaså med blipp här i Sverige. Funkar utan problem när jag var i USA.
Utan får stoppa in kortet.

aha… funkar det ibland?

Yep, butiken måste acceptera Amex för att det ska fungera.

En sanning med modifikation. Även om dom tar Amex så funkar inte alltid blipp eller Pay.

Så kan det vara ibland också pga strul. Men för att Amex ska funka så måste butiken/terminalen acceptera Amex även utan blipp.

1 gillning

Danske Bank också

Hänt en del sedan maj 2019 :slight_smile:

Här är en uppdaterad lista för de som undrar.

Det som förvånar är att ICA Bank inte fixat det.

Eller Länsförsäkringar

1 gillning

Helt sjukt stt dom är så snåla så dom inte vill gå med på Apples avtal. Kör mitt LF-kort i Curve

Låter ju grymt smidigt! Do it! :innocent:

Menar du Curve? Isf är det riktigt smidigt. Kört det i några månader nu.

Länsförsäkringar bytte nyss mitt Visa (företagskort) mot MasterCard. Efter detta har jag inte fått in det i Curve. Har du också fått nytt kort (men då lyckats få in det)?

Att man inte kör med Curve har gjort att jag helt slutat använda kortet. Betalar allt med mitt SJ-Mastercard via Curve istället.