Apple Pay – rykten och förhoppningar

Håller med om att det inte är optimalt. Fördelarna med att ha ex. SAS Amex framför ett vanligt bankkort är dock enligt mig värda lite krångel. Men det är upp till var och en. :slight_smile:

Med lite tur så kommer det en uppdatering av swedbankappen någon gång vecka 46. Vet inte om det innebär applepay men man kan alltid hoppas :relaxed:

Källa?

Jag arbetar där. Men, jag tror inte att det kommer att lanseras denna release. Banken har på senaste tiden haft en hel del bekymmer som bland annat lett till försenade releaser. Enligt tidigare “tidtabell” så kommer det en release till i december men jag blir inte förvånad om den ställs in. Iofs kan apparna släppas utan att vi för den skull gör en ny realese av internetbanken.

1 gillning

Nu har jag kopplat kort till Apple Pay. Komplett Bank har stöd för det. Bra kort om man är bonussamlare. Nu vill jag ut i verkligheten och testa. :slight_smile:

Skandia hoppar på tåget idag:

Oh! Äntligen får min ”huvudbank” Apple Pay

2 gillningar

Grattis!

1 gillning

SEB! SEB! Var är ni någonstans!:mega:

De tycker fortfarande det är intressant att det finns flera satsningar på digitala plånböcker och fortsätter så klart att följa utvecklingen. :wink:

2 gillningar

Snart dags att ändra listan till en skam lista, de som inte erbjuder ApplePay.

1 gillning

Haha faktiskt!

1 gillning

SEB kan du sätta upp direkt.

Länsförsäkringar kommer inte erbjuda Apple Pay

För typ 17 gången lyfter nu någon frågan om ICA-betalkort och Apple Pay? Mitt digitala ID fr ICA(qr) har jag lagt in, men hittar inget sätt med betalkortet.

Har börjat köra ApplePay via Curve igen efter ett tips på bubblan. Lite lagg märker man, tar längre tid än vanlig ApplePay fast går att leva med.

Reggade det även på Ica igår, gick bra trots samma tjöt från personalen att ”det där tror jag inte fungerar”. Suck, internutbildning kanske?

Det har jag inte upplevt, att det skulle ta längre tid. Har använt både Curve och Revolut under lång tid.

Då har Bank Norwegian fått Apple Pay. :tada:

1 gillning

Vi på Länsförsäkringar Skåne vet att ni önskar Apple Pay. Vi har dessvärre ingen ny information till er gällande detta utan det är samma sedan tidigare. Blir det aktuellt kommer vi självklart att informera ut detta till er. Vi utvärderar detta kontinuerligt som sagt och om förutsättningar ändras kan vi komma att fatta annat beslut i frågan.
Har ni en Iphone kan man använda betallösningen i smartklockor från Garmin och Fitbit. Fungerar även via Curve som många andra hjälpsamma personer påpekar. :slight_smile: Önskar er alla en fin eftermiddag

Informationen kommer från Länsförsäkringar Skåne. Tråkigt