Apple Watch Series 5 - med skärm som alltid är på

Otrevlig var?

Fattar inte vad du menar med detta. Exakt detta är vad Nyckelhanteraren håller redan på.

Om man tex behöver en websidas inloggningsnamn och lösenord för andra uppgifter som tex man svara på en annons och behöver ange dessa så kan man ju inte lämna det man håller på med och logga in på den webbsidan för det går ju automatiskt och man ser ju aldrig vad dessa är typ, typ som ett exempel bara.

Men nu räcker det, helst, svara på frågan jag ställde i mitt första inlägg om detta är du snäll.
Men läs i min länk eller under länken om du inte förstår vad jag frågar efter först.

Men nyckelhanteraren kommer inte in i bilden när man i Safari Inställningar/Lösenord behöver få fram andra websidors inoggningsnamn och/eller lösenord

Då använder man programmet Nyckelhanteraren och letar fram uppgifterna.

Tror faktiskt att du missförstår funktionen som du länkar till. Det där är verifikationskoden som skickas till betrodda enheter när du loggar in med ditt Apple-ID på en ny enhet eller webbläsare. Har ingenting med inloggningsuppgifter på diverse webbsidor.

option to approve security prompts ( dvs lösenord ) by tapping on the side button of the watch when prompted by the Mac

Läste du detta och häng inte upp dig på bara safari lösenord, finns en massa andra tillfällen man blir promtad att ange lösenord... som jag skrev nånstans i början av denna larviga konversation som tycks bara handla om att reta upp mig.

Det är garanterat Two-factor authentication det handlar om.
Retar jag upp dig bara för att jag säger att du har missförstått funktionen?

Se här. Apple ID verification. Det är Two-factor authentication

option to approve security prompts ( dvs lösenord ) by tapping on the side button of the watch when prompted by the Mac

som det står i början högst upp i bilden, men som sagt, händer ingenting när jag "by tapping on the side button of the watch when prompted by the Mac"

Och det handlar inte alls om Apple ID verifikation codes when you need to log in on a your Apple account on a new divice.
Har överhuvud taget inte efterfrågat detta, så läs och fatta vad jag frågar efter "Innis"

Vi säger väl det då.

Tack!

Nu har jag fått svar på varför detta ovan inte funkar, kräver macOS Catalina så då får man hålla sig och vänta i 25 dagar om nu inte Catalina kommer tidigare.

GM kom idag så det är nog inte långt kvar till release!

1 gillning