Bästa appen för foto/video?

oke, tack.

Japp, LumaFusion är oerhört smidigt och kraftfullt för videoredigering. Kommer snart i version 2.0 med hela sex videospår och sex ljudspår.

1 gillning

Har precis köpt en iPad Pro och var tvungen att köpa Pixelmotor Photo. En jävla nice.

Kul att kunna använda machine learning och se finjustera bilder.

En fråga dock. Går det att importera flera bilder än en i taget från foton? Fattar ej hur man gör.

1 gillning

Jag rekommenderar att du tar en titt på Affinity Pro, där du har mycket större möjligheter än i Pixelmator Photo. Bara en sådan sak som layers…

1 gillning

Tack med det låter alldeles för avancerat för min del.

Eftersom pixelmattor finns även för MacOS har jag lite frågor…
Undrar om den arbetar integrerat mellan MacOS samt på iOS dvs att man dels kan se hela bildbiblioteket som i Bilder-appen (pga vissa appar kan man välja att öppna/redigera 1 bild i taget) samt att det uppdateras omedelbart mellan enheterna (eller nästan?). Kan man även utföra videoredigering i den?

Nej på alla frågor :slight_smile:

Besviken jag blir. :confused: man kan då undra varför den är så populär med tanke på det. Det finns väl inga andra bild- och videoredigerare som har en sådan integration?

Bilder-appen är ju organisering medan Pixelmator är bildbehandling. Bildbehandlingsprogram hanterar sällan biblioteket av foton.

1 gillning

Föredrar också Apples bilderappen fast skulle önska mer verktyg samt att det finns direkt i samma fönster.
Vad gäller videoredigering på normalnivå med ändå lite effekter, texter o musik har jag inte hittat bättre än i själva Bilder-appen.
Om jag ska experimentera lite med bilderna direkt från mobilen så är snapseed favorit.

vet inte riktigt var jag ska ställa frågan, men gör det här.

Vet inte vad det heter. Men jag tänkte ta en skojbild och skicka till en kompis. Jag skulle behöva ta flera bilder på ett rum men flytta en sak i rummet några gånger och få in det på samma bild…
Vad heter det när man gör så, och finns det en app som kan göra det?

Det kallas dubbelexponering, vet inte om det finns någon app för det.

1 gillning

Affinity är nice men när man bara vill justera lite kontrast och skärpa räcker pixelmator gott.
Jag använder pixelmator för de bilder som bara behöver småjusteringar.
Där retuschering och stora grejer behövs kör jag Affinity

2 gillningar

Halide, NeuralCam och Google Streat View (360 sfäriska 3D) tycker jag är bra och använder dom när Apples inte räcker till.

1 gillning

Alternativet är att du tar de bilder du behöver PM:ar mig så fixar jag till det som du vill ha det.

Inte att förglömma att Herr Sandström kör Android.

Synd för honom stackarn :wink:

2 gillningar

ingen gillar dig

2 gillningar

Nja.. ?
"Vilken kamera app föredrar ni? Jag kör endast Apples, tycker den funkar kanon, men man ser ju flera bra och rätt dyra i appstore… E dem bättre? Jag har testat ett par, men faller alltid tillbaka till Apples…"

Jag kör inga kamera appar i telefon, ska jag fixa med foto blir det kamera som gäller.