Dags att köpa HomePod

Har länge sneglat på en HomePod, men inväntat den svenska lanseringen. Nu orkar jag inte vänta längre.
Om man köper den via t ex ComputerSalg.se - online MEGAstore, får man då korrekt strömuttag? Eller måste man skarva ihop en egen?

Eller finns det Sonos som stödjer Airplay 2 nuförtiden? (vill inte ha en separat app för att spela musik, och vill koppla upp mig från ATV:n direkt till högtalaren/arna)

Proshop har annars EU versionen.

2 gillningar

Sonos One och Beam har Airplay 2 stöd. Även Playbase och Play 5 såg jag nu.

2 gillningar

Enligt mig så slår HomePod Sonos när det gäller ljudkvalitet

2 gillningar

De gör den alla dagar i veckan!

2 gillningar

Tack för input. Då är bara frågan svart eller vit…?! Dessa val… :joy::octopus:

Ägde 5 st för ett par månader sedan, hade 3 svarta och 2 vita… Båda är snygga som fan!!!

1 gillning

Dom vita är sjukt känsliga mot solljus och missfärgas lätt har jag sett och läst, men äger ingen själv…

Det stämmer bra. Helst i ett kök där det blir matos.

1 gillning

Lite off-topic kanske, men tror ni det kommer icke-apple högtalare med Siri inbyggd?

Jag har ett par uppsättningar med bra aktiva högtalare med Airport Express och det funkar ju fint med Airplay men jag är sugen på att ha “Hey Siri” utan att behöva telefonen nära. Inte bara för att spela musik utan också kolla kalendern sätta timers etc. Speciellt nu med iOS 13 och därmed Siri som klarar flera användare blir det ju riktigt intressant.