Fiberabonnemang

Tele2 har du möjligt att förhandla priset på om du lägger till mer tjänster.
Telenor fungerar bra.
Bahnhof är Bahnhof.. det enda med dom är att det körs CG-Nat, du får ej ett publikt ip(spelar mindre roll för en vanlig användare). Publikt ip är dyrt och nyare leverantörer sparar en del pengar per kund.

1 gillning

Jag har Bahnhof och har alltid haft publikt ip. Verkar bara vara i vissa nät man kör NAT och det ska vad jag vet vara kostnadsfritt att begära publik ip.:slightly_smiling_face:

Har varit supernöjd med Bahnhof fram tills i våras då de gjorde en tillfällig höjning av priset för alla befintliga kunder med hänvisning till ökade kostnader i stadsnätet. Någon månad sänktes priset igen, men alla som fått höjd månadsavgift låg kvar på den om man inte aktivt protesterade. Har tidigare haft samma problem med andra leverantörer och trodde att Bahnhof skulle vara hederligare.

1 gillning

Bahanhof känns stabila vad gäller integritet. Funkat bra för oss även om de som alla andra trixar med priset ibland.

Jag ringde och bad om det och det var fixat på 5 minuter. Väldigt tekniskt kompetent support också.

1 gillning

Är du ute efter ett nät som värnar om din integritet är det Bahnhof du väljer.

Ska du dock kombinera med TV/Tele osv så får du ta en annan. :slight_smile:

1 gillning

Vi har Telenor i Brfen idag. Deras stream-app är kass. Ofta fel på den. Men annars ok. Ska se om jag kan fixa rabatt där

Vi har tele2’s streaming app för tv, fungerar väldigt bra!.

Integriteten är inte nått problem för en vanlig användare i dag, det är en annan sak om man seedar torrents på Piratebay.

1 gillning

Vad betalar ni för det?

Har Telenor på kampanj för andra året i rad. Inga andra tjänster. Funkar mycket bättre än Bredband2 som gjorde bort sig rejält

Kör telenor här med med viaplay i paketet på kampanj för andra året i rad.

3 gillningar

När min kampanj började ta slut så ringde jag och frågade vad priset var för att stanna kvar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag sa rent ut, jag vill gärna fortsätta ha tjänsten till samma pris

2 gillningar

Vi lånar från svärmor :slight_smile:.

1 gillning

Ni med Bahnhofs villafiber. Hur ser convertern ut och är den möjlig att fästa på väggen? Har Telia öppen fiber idag och tänkte byta men vill de ska de snyggt ut där den sitter, idag är det vitt och diskret.

Vet inte om alla får exakt samma, men vår är en fjärdedel så stor som Telias låda, svart och kan fästas på väggen. Jag är tyvärr inte hemma så kan inte ta någon bild.

Det är lite olika men har mestadels sett Genexis XG6846, finns fibertray för att montera på vägg.

Telia lämnar ut ditt IP till princip vem som helst som frågar, https://utpressningskollen.se/

2 gillningar

Jag tror det är nätägaren och itne Bahnhof som bestämmer vilken modell du får. Min är vit och ungefär som två kortlekar i storlek och kan skrivas fast på vägg eller i mediacentralen.

Du fick rätt bra pris på det? Vi har Tv Stor med Viaplay Film & Serier 399:- i månaden. Sen har jag Telenor Obegränsad på telefon på firman för 299:- + moms på kampanj med bindningstid.

149kr i månaden. Men man får ju hålla koll och säga upp det en gång om året :joy:

1 gillning