För er som gillar SciFi, som jag själv

HELG RECENSIONER

”Lyxig rymdfilmsupplevelse – men ändå halvbra”

Science fiction-drama ”Ad Astra” med Brad Pitt som huvudrollen är en ”riktigt lyxig rymdfilmsupplevelse”. Det skriver Kulturnytts Roger Wilson i en recension om filmen som han tycker är en ”magnifik” upplevelse.

”Men jag hade gärna klippt bort de allra sista minuterna i slutet av ’Ad Astra’, då filmens budskap liksom ska hamras in”, skriver Wilson.

GP:s Hynek Pallas hyllar filmmakaren James Grays som står bakom ”Ad Astra” och anser att det är hans vackraste film ”med metaforer stora som stjärnsystem” när han i filmen både skildrar rymden och familjeband.

Men alla recensenter är inte lika imponerade över filmen. The Verges Caroline Siede tycker att filmen är halvbra, och syftar till att rymddelarna är bra – men inte pappa-son-dramat. Hon tror dock att filmen kommer att gå hem bland tittare som inte bryr sig om det visuella och som är villiga att ”projicera sin egen emotionella djupet på innehållet”, skriver hon.

Jag är ett fan av sci-fi! Dock inte av Brad Pitt. Ska dock kika på filmen!

1 gillning

nästa helg ska den ses…

Själv gillar jag Brad Pitt men om denna är nått bra återstår att se :slight_smile:

Vilken är din favorit Sci Fi film, svårt jag vet, men någon kanske sticker ut :slightly_smiling_face:

Har många beroende på vilket mode man är i, men Avatar är nog bland de bästa, eller får man säga Sagan om Ringen serien och även Hobbit?

Dom är inte sci-fi utan adventure typ

Jag har rätt så många. Interstellar (2014) tyckte jag var ganska bra. Slutet var la så där. Alien (1979) gillar jag också. Dock lite blandat med skräck. Gillar vissa äldre som Planet of the Apes (1968), 2001 - A Space Odyssey (1968) också.

Såg Ad Astra i kväll och… Tja, rätt bra men lite långa “funderar” scener som gjorde att filmen kändes längre än den va, men några häftiga scener fanns det men få…

Just det! Den filmen skulle ju jag se också! Är det bio som gäller eller finns den som Blu-ray eller tjänster?

Ska dock läsa på lite om den. Trött på kassa filmer! :confused:

Tror det är bio bara, då den är rätt ny, men egentligen vet jag inte… Blir iaf inget köp om och när den kommer till iTunes.