Första avsnittet av Chernobyl går nu att streama på HBO

Har sett de fyra första avsnitten nu och detta är helt klart årets serie så här långt. Visst, den tappar farten lite nu mot slutet, det blir lite andra sidospår och så där men ändå - den är så mörk, så brutal och en ordentlig knytnäve rakt i ansiktet på tittaren. Renck har kommit långt sedan han var Stakka Boo (eller Stackars Bo som han kallades för ibland) och han har gjort ett riktigt gediget arbete med denna TV-serie.

3 gillningar

Verkligen en av det bästa på länge. :+1:t3: Det är ett avsnitt kvar dock. :wink:

1 gillning

E de baa ett kvar :weary:

Så är det. De hoppade framåt ganska friskt i avsnitt fyra så avsnitt fem blir väl en sorts summering antar jag. Folk ska sättas i Gulag, osv. Oavsett vad är det en grym serie som rekommenderas varmt.

1 gillning

Helvete vad bra den va…

Enda jag hade svårt för var valet av Ralph Ineson från The Office UK som Tarakanov, satt o väntade på att David Brent skulle komma in också :joy:

1 gillning

Håller med! Otroligt bra serie!

Såg klart sista avsnittet igår, kan bara instämma i kören! Otroligt jävla välgjord serie som kröp under skinnet på mig från början till slut!

Kan bara instämma i hyllningarna! Otroligt bra och och välgjord serie som kröp in under skinnet från första till sista scen.