Funderar på, nä men satan va billigt

exakt!

iu

Så är det. Helt annorlunda mot hur iOS sköter uppdateringar.
Dessutom på Android så är alla appar separata från OS och uppdateras separat genom Play Store. Till skillnad mot iOS, om Safari behöver en uppdatering så görs det via en OS-uppdatering.

men…så är det väl i android världen också?.
Jag tar ofta biler som jag sedan öppnar direkt på datorn.

Spara bara bilden automatisk till google photos…eller onedrive för den delen.

Dels är jag inget jättefan av att logga in på en webbtjänst för att ladda ner foton (kör det i en wrapper som app men det krånglar med felmeddelande etc)

Dels måste jag i många fall gå in i Google Foto på Android för att det skall börja ladda upp i molnet. Endast på min OnePlus som det faktiskt går att välja Google Foto som Galleri-app som jag hittat.

…eh?. Nä.

google drive installerat på datorn. Google drive på android… done deal off you go, no more questions

Vi pratade ju foto här :slight_smile:

ja?

Google Drive löser ju inte den biten.

Jag har i min windows 10 explorer, google photos. Väljer jag den kommer jag till min google photos folder, jag har svårt att se du vill ha på annat sätt?

Det har jag inte sett gå att göra i Findern, vidare är det oftast fördröljningen från mobilen till molnet som är största problemet.

fördröjningen du nämner är tiden för upload. Absolut…kan ta någon minut…det är dumt.

Ne problemet jag har är att om inte Google Foto är huvudgalleri-appen så måste jag gå in i Google Foto innan något händer.

skumt…

Jag har samma sak, om jag inte öppnar appen på telefonen så tar det någon timme eller tre innan det synkas.

På OnePlus-enheten går det som sagt att sätta Foto som galleri-app och då går det nästan direkt men det går inte på Huawei tex.

Jätte skumt
Alla foto jag tar tex med tjänsteluren går direkt på någon minut till Onedrive i Windows Explorer.
Har du testat Your Phone Companion från MS
Tänkte kolla den närmare

tokigt

inte jag hade strulet utan @Esse

What? Funkar på min Mate 20 Pro iallafall, tar bara nån sekund, upp till nån minut innan Foto är synkat :thinking:

Okej sorry
Men har du testat appen Your Phone…från Microsoft