Gmail hamnar i skräppost

Min Gmail hamnar i skräpposten hos en av mina bekanta. Känner(obs känner😎) att det måste vara extremt ovanligt? Jag har också en bild av att det kommer så lite skräppost att folk sällan tittar i den lådan.

Men, nu till frågan. Är det extremt ovanligt med Gmail i skräpposten? Kan något blivit fel på min sida, dator eller mailklient? Till saken hör att vi har mejlat varandra regelbundet sedan 2007. Det var de sista 3-4 mailen från mig, både svar och nya, som hamnat i skräpposten.

Har du en skum mejladress? Kan komma rätt så mycket skräppost om man har otur. Adressen kan ha hamnat i gmails spamfilter! Eller också har din polare klickat fel och sagt att det är spam någon gång!

Inget konstigt namn. Och inga problem med att andra får mina mejl i skräpposten. Men som du skriver, de kan ju av misstag lagt den i skräpposten en gång.

Låter som om polaren har något felinställt. Jag har en gmail adress som bara används till ett forum jag är med och modererar. Denna adress har jag lagt till i mitt Thunderbird och där hamnar ett par mail i spam mappen fast jag inte gjort några som helst inställningar för detta. Jag meddelade detta till en av avsändarna som då sa att detta händer ibland med deras mail adress. Skulle jag ge mig på en gissning så kanske gmail har något förinställt, jag har inte forskat i detta.

Mycket som man får och bara läser utan åtgärd och sedan slänger hamnar så småning om i skräp nästa gång det kommer ett nytt från samma avsändare… Apples sätt att filtrera antar jag.

Nu vet vi inte om mottagaren använder macOS mailapp iofs.

Tänkte inte på det :slight_smile: