Google berättar lite mer om deras kommande speltjänst Stadia

Från sajten:
https://teknikveckan.com/google/google-berattar-lite-mer-om-deras-kommande-speltjanst-stadia/


image

Googles kommande streamingtjänst låter väldigt lovande på pappret och det ska bli intressant att se hur bra det faktiskt är när det väl lanseras.

Nu har Google uppdaterat sin FAQ där de skriver att om en användare köper ett spel på plattformen så kommer det alltid att gå att spela oavsett om spelutvecklaren drar sig ur plattformen och slutar sälja spelet. Det kommer även gå att spela lokalt med sina vänner i soffan och totalt kan fyra spelare spela slit-screen (i spel som stödjer det).

Spelkontrollen kommer gå att koppla in i datorn, mobilen och surfplattor via USB-C om man inte vill koppla ihop den via blåtand. Stadia förväntas lanseras i november.

Via 9To5Google

Google är ju (ö)kända för att hitta på en massa tjänster, och sedan blir det ingenting av dem och de läggs ned. Så vi får väl se…

Det är det som oroar mig. Om man köper massa spel… å de lägger ner…yay.

gäller ju tjänster som steam också.

Det är de, samtidigt inget som är så stort som detta. Men samtidigt måste ju även denna fungera för att bevisa sig.

Får vi laggfritt spelande på alla våra enheter så kommer det slå, kommer det vara som det vi sett hittills med köer och avbrutna spel på rund av nätverksproblem så kommer det bli fiasko.

hmmm… vet inte om jag kan instämma.
De är duktiga på att stänga grejer många älskar.

Vi alla minns ju hypen runt wave…
Dog för den låg före sin tid

Absolut, jag antar att man inte har något emot när tjänster stängs när man inte uppskattar dem.

Var lite bitter över Google Reader men Feedly löset den biffen med bravur.

är personligen bitter över hangout och chromecast audio

Hangout hade ju en lustig strategi - förhoppningsvis blir det tydligare med Duo.

Chromecast Audio är ju bara rövhattigt av dem.

Det är det som gör dem så grymma och innovativa, de testar massor grejer, allt blir inte bra eller lönsamt och läggs ner. Dock tar de betalt för tjänsten så ser jag det som svårt för dem att lägga ner dem utan att låta folk spela spelen på något vis

Avskyr när kunderna är betatestare.

Maccan älskar ju det där! Men håller med lite,skulle aldrig gå med i beta program på det viset som maccan gör med iOS. Men samtidigt förstår jag att ett företag som Google som ligger längst fram på allt med användbarhet osv måste testa olika proof of concepts.

Jobbar så själv, vi har en beta grupp man kan joian så kan man få testa nya features och vara med och påverka. Många unika funktioner som tex weapon sway I VR har uppstått på så vis

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://amp.reddit.com/r/Vive/comments/7oas9r/crazy_idea_weapon_sway/&ved=2ahUKEwiF27m--qfjAhWtpIsKHckaDSQQFjAEegQIAxAB&usg=AOvVaw3rvwJbvFGxYQ0YoCif5ISW&ampcf=1

Jag låter denna slide:a men det var ditt extraliv för att slippa få saker flyttat till datorkrig. Apple har INGET med den här nyheten att göra.

Kul med öppen beta för det du gör emellertid!

Va? Haha, hade inte reagerat annorlunda om det varit windows eller android beta-program heller. Har inget med iOS att göra

Denna tråd handlar om Google och hur de exponerar sina produkter mot marknaden.

Apple/iOS har inget med saken att göra.

Låter efterblivet tycker du inte? Att beta-testa ett OS vilket som helst av de OS som finns är ju bra dumt då dator och telefon är arbetsredskap, har exakt noll med iOS att göra. Men nu råkar det vara just detta OS maccan använder

Men nu handlade inte tråden om vare sig iOS eller Marcus. Ett inlägg till om det och den flyttas.

Ah nu förstod jag vad du menade - inte alltid lätt när du är så hatisk i andra sammanhang.

Då är allt ok!

1 gillning

Jag är aldrig hatisk, ni som tolkar det fel