Herrljunga lanserar massor av nyheter lagom till våren

Från sajten:
image

Herrljunga har lanserat fem nyheter på dryckesfronten som kan fukta strupen i vår och sommar om nu värmen kommer någon gång.

För de som älskar smaken av godis men vill slippa tugga så har Herrljunga sedan tidigare tre godisläsk med smak av sura jordgubbsremmar, Fizzy Soda och sura colanappar. Nu kommer två smaker som är sockerfria och det är Fizzy Soda Zero och Sour Watermelon Zero.

– Fizzy Soda är vår storsäljare på burk och därför ville vi komplettera denna med en sockerfri kompis i storformat. Smaken sur vattenmelon är helt ny och en smak vi fått önskemål om från både inköpare och professionella godisätare, förklarar Nina Hagman.

För dig som vill ha lite vuxnare smaker så finns en ny lemonadserie i form av fem smaker som består av citron, blodapelsin, rabarber, blodgrape samt kombinationen jordgubb och lime.

Vi ville få en kontinental känsla i designen. Att burkarna riktigt skulle andas semester, premium och genuin, äkta lemonad. Målet var också att förpackningen verkligen skulle spegla hur läskande, goda de faktiskt är. Det tycker jag att vi har lyckats med, säger Frida Andersson-Engman.

Det kommer även en helt ny typ av cider som de kallar Cider Spritzer och den består av en mustig äppelcider som sedan blandas med kolsyrat vatten. Den ska fungera lika bra som törstsläckare eller till en måltid och den är alkoholfri och kan fungera fint som ersättare till vinet.

Om du gillar Just Tonic som lanserades i 33 cl-burkar under våren 2023 så kommer det nu att gå att köpa Just Tonic i PET-flaskor på 100 centiliter och det är smakerna Raspberry & Lemon, Rhubarb och Mediterranean (rosmarin och timjan). Undertecknad köper dessa rätt ofta och de är inte bara prisvärda utan faktiskt riktigt goda att blanda en GT på.

Sist ut är en ny cider från Herrljunga som kanske har den mest somriga smaken vårt avlånga land kan erbjuda – smultron. Den nya smaken är även osötad det vill säga att de inte har tillsatt något extra socker och drycken innehåller 7 kcal per 100 ml dryck.

När vi skulle ta fram en ny smak på cider, stod det mellan en tropisk smak och smultron. Inköparna på de olika kedjorna var eniga om smultron, och så fick det bli. Färgen på cidern blev givet rosa och kommer därför i en klar flaska, till skillnad från resten av familjen. Jag är nöjd både med utseendet och smaken. Riktigt god är den, kanske min nya favorit, säger Nina Hagman från Herrljunga Drycker AB.

Fina lemonad burkar

haha!! FYLL!

Jag har fyll 25 år... fyll, fyllt... full?? jaja.. inte så noga...