HomePod - när släpps den i Sverige?

Och där fick jag sota för att jag kör beta16 på original HomePod. Går inte att nergradera.

1 gillning

Bara vintage grabbarna som pratar svenska med Siri som ett djur. :joy::joy::joy:

Jodå, jag har nedgraderat, använde min dator och en ipsw-fil

Vilken plåga!
Har mer än nog av den rotvälskan på jobbet :scream:

Från sajten:
image

HomePod har funnits som gråimport länge här i Sverige men en sak som har saknats är ju Siri på svenska men nu är det här.

HomePod och HomePod Mini har fått en ny uppdatering så de härliga högtalarna äntligen har stöd för svenskt tal. I videon nedan går vi igenom hur man ställer in sin HomePod på svenska och vi testar även ett par meningar för att se hur bra det faktiskt fungerar.

Glöm inte att prenumera på vår Youtube-kanal så blir vi fantastiskt glada!

1 gillning

Hur kopplar du ihop original HomePod med datorn?

Det går för HomePod mini men så vitt som jag förstår inte för orginalet

AirPlay 2?

För uppdatering? Går det?

Vore bra men finns det någon guide?

Edit: Det är inte direkt tydligt men om man följer "min del" av tråden så frågar jag efter hur jag kopplar ihop HomePod och dator för att göra en restore med en specific IPSW-fil

2 gillningar

Missade att du hade stora HomePod, jag nedgraderade min mini, du få nog vänta på nästa beta eller release.

Jag frågade Siri och hon svarade på klockren svenska: Det går inte. :joy::joy::joy:

Det var det som jag också gjorde men tänkte att någon kanske hade hittat något warphål

Missförstod dig helt. Verkar inte gå att nedgradera den tyvärr

Jädrans Marcus, du sparkade igång min HomePod här hemma :slight_smile: Vill fasicken inte lyssna på podcasts och av gammal vana bad jag den att stoppa ...på engelska :slight_smile:

Fan måste ju hitta ett gäng vita minisar nu ju!

Under betattestet funkade Spotify på HomePod. Men nu får jag svaret att tjänsten inte stöds av Siri. :disappointed:

Intressant! Om Siri-stöd för Spotify på Homepod funkade i svensk-betan tolkar jag det som att det är Apple som inte velat släppa in Spotify i Homepod mer än att det är Spotify som släpar fötterna efter sig.

Det är ett elände att teknikbolagen ska hålla på och vara ovänner.

Annars finns tråden om att be Spotify flytta in i Homepod här:

Det finns ju ett API från Apple så att det går att spela andra tjänster än Apple Music på HomePod.
Amazon och Pandora har det. Så som vanligt är det Spotify som är ointresserade. Dom fokuserar väl mest på poddar nu.

Ja, det är väl så det allmänt tolkats. Men jag tänker att eftersom Spotify redan fixat SiriKit Media Intents för iOS och det enligt @freddeuce funkade i den särskilda svensk-betan på Homepod, då borde allt vara klart på Spotifys sida.

Även om Apple redan för två år sedan meddelade att de öppnade upp för tredjeparts musiktjänster så är det i slutändan de som avgör vilka som släpps in och var, utvecklarna kan bara anpassa sin tjänst och ansöka om sitt intresse.

Nu när HomePod officiellt kommer lanseras i Sverige som ju är Spotify-land tror jag Apple skulle sälja mer hårdvara om de öppnar Homepod för Spotify. Men kan hända Apples ekvation summerar annorlunda, de hoppas förtfarande locka över prenumeranter till Apple Music

3 gillningar

Har ni testat intercom mellan rum och hur döper ni isf era rum och HomePod:sen i dem? Det funkar ju fint att köra intercom till alla rum men när jag tex säger ”meddela Augusts rum maten är klar” så svarar Siri bara att hon inte kan skicka intercom-meddelanden till kontakter. Verkar alltså som att den blandar ihop kontakter med rum (har inte ens nån i kontaktboken som heter August).

Någon av er som har problem när HomePod mini tar över som hub att inga klipp sparas på mina övervakningskameror (HKSV).

Det är inga problem när varken stora HomePod eller TV är hubbar.

Varit så här under hela iOS 15.