Höstens iPhone-modeller ryktas få kraftfullare laddare

Från sajten:
Höstens iPhone-modeller ryktas få kraftfullare laddare | Teknikveckan




Förra året ryktades det om att iPhone XS, XS Max och iPhone XR skulle komma med en kraftfullare laddare men riktigt så blev det inte.

Nu är ryktena igång igen och det är den japanska bloggen Mac Otakara som påstår sig ha insyn i saken och de skriver att nästa iPhone kommer ha en 18W USB-C-laddare i kartongen. Men vi ska inte bli lyriska och tro att iPhone får USB-C utan de skriver att det kommer följa med en USB-C till Lightning-kabel i kartongen.

Vi får hoppas att ryktena stämmer denna gång då det är dags för Apple att slopa den klena laddaren på 5W. Missa inte att kolla in vårat test där vi ser om det är värt att köpa en kraftfullare laddare till iPhone, den kan du läsa genom att klicka här.

Via Macrumors

2 gillningar

Finally :champagne:

Kanske… Haha!

Hahaha :man_shrugging:t2:

:heart_eyes::+1:t2:

1 gillning

På scen om några månader: “Today, we are reinventing the charging technology…”

4 gillningar

Varför? Laddtiden har aldrig varit ett problem för mig. Däremot har slitage på batteri varit det.
Om kraftigare laddare, då borde man få välja laddeffekt.

2 gillningar

Hahaha… :joy:

Tycker att de ska sluta skicka med laddare (och hörlurar) eller göra det valfritt. De flesta har redan laddare hemma.

1 gillning

Hur länge tar det innan du märker slitage på batteriet?

Det beror på hur snäll man är mot batteriet. Vid cirka ett år börjar jag märka det, om man sköter sitt batteri någorlunda ok. Snabbladdar man, dessutom varenda gång man laddar oavsett om det behövs eller inte, så sliter det självklart mer på batteriet.

Har du telefonen längre än ett år?.
Dessutom att byta batteri är inte jättedyrt vill jag minnas?

Jag snabbladdar i princip alltid min Note9. Har inte märkt något försämring av batteriet ännu. Har haft den sedan den kom i Aug (tror jag det var)

Tycker 5w laddaren gör sitt jobb bra, laddar oftast bara en gång per dygn och det är när jag sover.

2 gillningar

Oftast inte, säljer när den är kring ett år. Men det är ju inte det som är den egentliga frågan. En telefon (och batteri) ska hålla betydligt längre. När jag säljer en ett år gammal telefon får jag alltid frågan hur batteriprocenten (hälsan) är. Så så jäkla oviktigt kan det inte vara då.

Det beror ju på men iPhone XS orna klarar utan problem av snabbare trådad laddning bara att Apple är så snåla att lägga i den långsamma varianten i boxen. Samsung laddar tex S10 plus lika fort trådat som trådlöst och vissa märken laddar hela luren på ca 30 - 40 minuter trådat

Håller med dig om det
Har själv Note 8 sedan start och snabbladdar både trådat och trådlöst
Fick till och med bättre batteritid efter One UI
För Apple handlar det om att tjäna en extra hacka på tillbehör och sedan finns det kända youtubers som säger att det är medvetet för batterihälsan. Då säger jag att Apple borde ta efter konkurrensen och utveckla bättre batteri :slightly_smiling_face:

Batterihälsa kom i iOS 11.3 i mars 2018 så du kan inte ha sålt särskilt många iPhone där någon frågat om batterihälsan.

1 gillning

Förvisso, men det är ju ett antal intressenter på en telefon. Samtliga frågar.

jo. Men tänk ändå Hur mycket Vi sliter på batteriet på en telefon.

Jag kör principen att när Jag vilar så får telefonen vila. laddar alltså Inte över natten… vet Inte om det har någon egentlig effekt men Har aldrig problem med batteriet.

Jag tycker det är bra att de äntligen ökar effekten. Men håller med @Maanson om att man borde kunna justera effekten. Dock vet jag inte om designen är så lyckad? ag skulle föredra en något plattare men bredare.

1 gillning