ICA-kortet går nu att lägga på hyllan om du har en iPhone

Kolla i wallet - den e där i en av flikarna :+1:t2:

1 gillning

Later …

1 gillning

Hittade :+1:t2::man_dancing:

1 gillning

Är det en tryckkänslig monitor som du visar på bilden där?

Nice med bonus :slightly_smiling_face:

Japp!

I ICAs egna app har man kunnat använda sin qr kod ett tag. Så även vi som har android kan lägga kortet hemma.
Logga in med BankId så ligger det som ditt digitala ID.

1 gillning

Qr-kod finns i appen, går även att lägga in i Google Pay :slight_smile:

Går även att ha i Google Pay :slight_smile:

1 gillning

Ah! Så det är möjligt att lägga in sitt Ica kort (ej betal) i Gpay. Ska testas imorgon. Tack för info

Precis, Marcus - hur tänkte ICA här? Om du provar i en minut eller så lyckas du kanske måtta in klockans QR-kod, ha. Det ska gå! :stuck_out_tongue_winking_eye: (Min lokala ICA har dessutom satt handspritspumpar under den skärm du visar - varför tänker inte folk hela vägen?)

Ska detta fortfarande funka i icabanks-appen?

Hej Carl och välkommen som @Esse skulle ha sagt!

Hur menar du? I ica appen just nu så finns det ett digital id som du kan använda för självscanning tex. Går nog också att visa kassören och använda som bonuskort (det har jag dock inte testat).

Det går också att lägga till kortet i Wallet appen på din iphone eller Gpay på din Android.

Ja hjärtligt välkommen @Carl_S !

Jag har mitt Icakort i AppleWatch som en QR kod via deras app.

När jag handlar tar jag loss en skanner med QR koden. Vid självscanning kassan använder jag inte QR koden utan ApplePay som mitt Ica medlemsnummer är knutit till. Behöver bara trycka betala på terminalen, sen går resten av sig själv.
Kvittot kommer digitalt till Kivra. Allt jag får är en minilapp för att öppna grinden med.

Jag använder främst amerikanskt apple-konto och hade bara icabanks-appen installerad där digitalt id inte finns. Loggade in med sv appleid och hittade någon ICA - recept bla bla app där som visst är den s.k. “ICA” appen. (verkade finnas iaf fem olika ICA-appar men ingen beskriven som bara “ICA”)
Plockade digitalt ID och har nu det i Wallet på iphone och Watch men visste inte hur använda QR-koden vid självscanning. Ska det funka eller vart ska man nu försöka scanna det?

Tack!

Håll QR koden under displayen på Ica där scannerna sitter. Du får fram den på klockan genom att dubbelklicka på den breda knappen.

Därefter låssar en scanner och det är bara att shoppa på.

När du betalar i den obemannade kassan rekommenderar jag ApplePay ihopkopplat med Icakortet.

QR koden ska oxå fungera i kassa fast är lite mer trixigt att få till tyckte jag.

För att koppla Icakortet till ApplePay går du till valfri Icabutik och visar leg samt säger att du vill koppla ditt Icakort till ditt bankkort.

Hen bakom disken kommer att trycka lite på kassan och därefter be dig stoppa ner bankkortet i kortterminalen. Gör inte detta utan blippa istället ApplePay till vänster om kortterminalen.

Hen i kassan kommer troligen säga att det där inte fungerar. Ignorera personen och kort därefter kommer hen att säga, ”oj det gör det visst.”

Lycka till =)

4 gillningar

detta gäller alltså Ica betal kort och inte själva bonuskort?

Pratar om bonuskortet, det rosa.
Vet inte hur det är med deras bank/kreditkort då jag inte har det själv.

Har inget hopp om att min dinosaurie bank kommer att skaffa ApplePay så jag skaffade en bank till, Revolut i mitt fall men finns det del att välja på.

Jo, bonuskortet är bara att slänga sen, fyller ingen funktion om man inte älskar rosa plastkort.