ICA-kortet går nu att lägga på hyllan om du har en iPhone

Ja Amex är ju dynga här så därav “i princip inga kort alls” :slight_smile:

Och Komplett, som är Mastercard, räknas inte eller? :wink:

Plus att Amex ingalunda är “dynga” som du insinuerar. Amex är vida accepterat, om än inte lika accepterat som Visa och MC - det får jag ge dig. Så, självfallet är Visa och MC mer accepterat, men att underförstått påstå att Amex i princip inte accepteras någonstans är en extremt grov överdrift.

1 gillning

Absolut är Amex inte lika accepterat som Visa och MC, men det blir hela tiden bättre och bättre och i dagsläget har jag inte särskilt stora problem med att det nekas. Det händer så klart, men det är inte som för bara några år sedan.

Och vill man inte ha Amex finns som sagt Komplett MC. :slight_smile:

Absolut !! Plus 8-9 st till utöver dom !

Enda ställena jag har haft problem med Amex på sedan jag skaffade det för en månad sedan är några lite halvsunkiga lunchhak. Fördelen att även att ha ett Klarna-kort är att det inte är någon avgift att handla med det utomlands. Så jag kör båda, Amex så mycket det går. De få ställena som inte tar det tar jag klarna på

1 gillning

Klart det räknas, därav “i princip inga” :slight_smile:

Det har Ica också men det hjälper ju inte om deras läsare för att lösgöra en handskanner inte tar QR-kod.

Hjälper ju inte ett dugg om man har pengarna på Ica-banken.

Jo, det säger sig självt lite.

Nej det har du helt rätt i, jag tänkte fel och bara på just Apple Pay.

Ehm…va? Nu hänger jag inte med, vad säger sig självt? Det går ju inte att lösgöra en skanner med AW/telefon om de inte har stöd för QR-kod på maskinen, oavsett det faktum att Ica-appen har tillhandahållit en QR-kod länge.

Det är ju exakt det som säger sig självt…

Det håller jag med dig om men i ditt inlägg jag svarade på så tolkade jag dig som att bara de har QR-kod i appen så kan man lösgöra en skanner när man handlar :slight_smile:

Ja på CityGross men inte ICA tyvärr :neutral_face:

Älskar att klarna har uppdaterat så de inte bara står klara i sin internet bank när dom drar pengar!!! :sunglasses:

SAS Amex?

Det gick ju smidigt det där!

2 gillningar

https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-classic/

Hur fick du in det i klockan?

Hittade!

1 gillning