iPad pro 64gb vs 256gb

Vilken skulle ni välja? Jag kör på Wifi då jag var Fri surf i telefonen och kan därmed dela data då det behövs.

Frågan är som sagt storleken. Är 64gb ett sunt val?

Svårt att svara på frågan utan att du berättar vad du ska använda den till. Ska du till exempel redigera 4K-film är det snålt med 64 GB.

Alltid mer än mindre! Nu kommer ju iofs stöd för extern lagring i höst!

2 gillningar

64 räcker , har du iCloud på de så :+1:t2:

Som @Zop skriver så får du nog beskriva lite mer vad du ska göra med iPaden innan vi kan ge våra synpunkter :smiley:

Jag redigerar foton i Lightroom och alla sparas ju iCloud. Lite Netflix offline när man reser är väll det enda.

Jag har fri surf på Telenor så internetdelning via iPhone har jag tänkte, därav behövs ej cellular modellen.

Annars kostar det 69 kr/månad för ett extra sim-kort hos Telenor. Det är bekvämare att ha en ständigt uppkopplad iPad och en iPhone med batteri. Kan förstå om det är en kostnadsfråga för själva enheten.

Jag internetdelade också innan. Nästa iPad jag köpte var med 4g. För mig var det värt kostnaden. Så mycket smidigare och enklare ön att hålla på med internetdelning mellan enheterna.
Verkar som att 64gb skulle räcka för dig. Men använder du iPaden mycket på fält mot iCloud så hade jag satsat på 4g-modellen.

Jag redigerar en del bilder. Uppskattar 256gb, dock nyttjar jag faktiskt mindre av det än vad jag trodde. Gick från en MBP med 256gb

Jag kör också en med 256 GB.

Skulle kännas jobbigt med bara 64 GB då många av mina bilder från Affinity Pro ligger både lokalt och i molnet. Det är ingen större kostnadsökning heller, det gör som sagt “bara ont en gång”.

1 gillning

Jag brukar alltid tänka så här:

Vad är jobbigast, att ha för mycket ledigt utrymme på sin enhet eller ha för lite?

4 gillningar

Haha :joy:

Skiljer de inte typ 2000kr oxå … så plånboken kanske spelar lite in :man_shrugging:t2:

Så klart, men ibland så är man ju bara dumsnål och sen går man och ångrar sitt inköp i år. Bättre att ta smällen på en gång då =)

2 gillningar

Jo så kan de ju va oxå :man_shrugging:t2:

Det skiljer 1800 kr mellan 64 GB och 256 GB.

Den prisskillnaden utgör endast en ökning på ca 13% (iPad Pro 12,9") så jag tycker det kan anses vara bara en liten kostnadsökning.

1 gillning

Visst e de så , o ja vet att man får såå mycket mer på 256 , men nästan 2000kr … o ganska många klarar sig på 64 skulle ja säga :man_shrugging:t2:

Det är ju som det sas redan i inlägg två, allt beror ju på vad man ska använda den till.

1 gillning

Precis !

Det blev en 11-tums64gb. Gick från en Air 2

3 gillningar