Julgranen skall vara smart i år!

Från sajten:
https://teknikveckan.com/julgranen-skall-vara-smart-i-ar/

Klart julgransbelysningen skall vara uppkopplad och med det kan vi ställa in den lite som vi vill via appen.

Innan vi kom igång med appen var vi dock tvungna att krångla lite att få upp det på nätverket, väl uppe kunde vi uppdatera senaste mjukvaran i den och när den var på plats så gick det som en dans med alla inställningar!

Själv har jag inte haft en julgran på 20 år men det här var riktigt skoj och nu lär vi dra in barr varje år!

Köp Twinkly via Webhallen, Kjell & Company eller Twinkly.com.

5 gillningar

Kul :slightly_smiling_face:
Själv har jag bara tänd och släck granen via Google Assistent

Så himla mycket vill ha på den!

Ångrar du 250-versionen, eller tycker du att den är mer lämpad än 150 även på en liten gran?

Går lite i samma tankar. Tycker det är svårt att veta vad som passar bäst i plastgranen vi har. Visserligen skiljer det ju bara 200:- så ka ske bäst att köra på 250 versionen.

Lägger en bevakning på Prisjakt och ser om dom säljer ut om efter jul. Ingen brådska för min del.

Den är nog inte så kul efter en blinkande jul, riktigt irriterande i ögonvrån skulle jag tro.

2 gillningar

Ett år sent :wink:

Styra den från HA is da shit…

Det blev rätt bra med 250-versionen på denna till slut!

På Twinklys hemsida finns en räknare där man skriver in hur stor granen är och då räknar den ut hur många lampor som passar bäst.

2 gillningar

Är jag ensam om att tycka att det ser ganska tacky ut? Tänker lite blinkande skyltfönster thailand-edition typ.

1 gillning

Verkar så.

Du har en poäng :man_shrugging:t2::rofl:

Hundarna skulle mer en någonsin skälla ut granen :rofl:

Jag tycker det ser riktigt tacky ut men oj vad jag ändå vill ha en blinkande Twinkly-gran :laughing:

Man kan ju alltid tona ner det och köra enfärgat efter att frugan undrat hur fan man tänkte när man skaffade en rosa blinkande julgransbelysning…

Btw, din lycka @Esse, gick inte att ta miste på :slight_smile:

Men det går väl att ställa in så den inte blinkar? Eller?:man_shrugging:
Annars blir det inget köp.

Ja du kan ställa in det precis som du vill ha det själv - rörliga mönster, statiska mönster, enfärgat, enfärgat som blinkar, enfärgat som rör på sig, och kombinationer av dem.

Personligen uppskattar jag en lite mer stilren variant men ändå lite rörelse, gärna snödroppar som faller ner - övriga familjen vill ha mer eller mindre disco :slight_smile:

1 gillning

Det finns ju några miljoner färger att välja mellan men vill du ha en riktigt guldsilvrig jul så har de en variant med mer “metall”-aktiga färger, dubbelt så dyr dock.

1 gillning

Det blev 2 x 250 = 500 för mig.
Kanonroligt att kunna härja lite med granen på telefonen.
Gjorde en egen "sverigeflagga"-tema men min fru tyckte det var Ukraina istället...

2 gillningar

Klassiker :slight_smile:

Fast riktigt snyggt gjort!