Kivra - Samla dina kvitton

Jag gör det till Google Drive (dock bara kvitton för produkter som har en garanti), har dock inte funderat på om de kan bli sökbara. Döper PDF:en till både företagsnamnet och produktens namn så blir det superenkelt när man behöver söka fram ett kvitto.

Själv kör jag allt i mailen, söker på företaget så hittar jag något gammalt kvitto vid behov :slight_smile:

1 gillning

Samma här. Skapat en särskilt epostkonto för kvitton som jag lägger in överallt som har elektroniska kvitton.

Hur kommer jag ut från IcaMaxi när jag skannar?
Idag visar jag upp papperskvittot för en läsare så att grinden öppnas.

2 gillningar

Nu killgissar jag bara. Men jag skulle tro att du antingen får en lapp med streckkoden eller så får du helt enkelt enkelt hela ditt kvitto som vanligt.

På Willys/Hemköp får man en liten papperslapp med en sträckkod för att skanna vid utgång. Torde fungera på samma sätt hos Ica.

Kanske med qr-kod…?

Har Willys haft digitala kvitton för fler handlare i flera år?
Jula, CityGross mfl har haft det i sina egna appar, men vet ingen som samlar fler under ett tak…

Svarade @marten om att ICA kan koppla bankkort mot sitt “bonuskort”

Japp.

1 gillning

De ”kommer” - så man slipper icakortet / säga pers nr / Scanna qr

Ica ”- Bossen ” sa de när han intervjuades efter skandalen med ” stammis presentationen

Vet man när de kommer?

Nää :man_shrugging:t2:

1 gillning

Nope, funkar inte på Ica Nära i Alingsås iallafall.

Mailade kivras kundtjänst häromdagen för att fråga om kvittofunktionen och fick detta till svar.
Tydligen så är inte tjänsten aktiv alls :thinking:

1 gillning

bild

Äntligen på mitt Ica maxi :sunglasses:

2 gillningar

Samma här. Fick också mitt ICA-kvitto i Kivra idag. :+1:

1 gillning

Använde du ditt ica-kort, qr-kod från mobil/klocka eller betalkort med kopplad ica-kort?

Jag fick inget, men jag har ju inget ICA kort vilket jag antar att man måste.

2 gillningar