Leaving Neverland

Har ni sett dokumentären ännu? Såg allt nu i helgen och det råder ju inga tvivel om att Jackson höll på med dessa barn.

Detaljerna som de beskriver är inget man kan ljuga framför kameran med om man inte är en jävulskt bra skådis.

Kan inte förstå alla som tror att det här är rena lögner. Vad säger ni som har sett den?

Själv är jag i det läget som med R Kelly - det här har vi ju vetat om hela tiden.

1 gillning

Ja fy fasn !! Man kan ju säga att pengar styr … hur mycket / många finns de under ytan , skrämmande mycket skulle ja tro

Det finns något med våra sinnen som gör att de vi idoliserar på något sätt skulle vara godare än någon annan. Ofta är det ju en karaktär som är idoler och inte personen bakom.

Vidare så är det ju tyvärr så att det kreativa sinnet har svårt att leva normalt. Mycket ångest och oro där som behöver stillas på olika sätt.

1 gillning

Ja du är inne på något intressant där. Även efter dokumentären så ser jag honom som en stor ikon, kanske inte på samma sätt men ändå.

Hade dokumentären handlat på om en okänd man som hade gjort allt det här så hade man önskat livet ur personen i fråga.

Antagligen. Det är svårt, för att inte säga omöjligt,. att se folk som de sjuka personer de är i stället för monster.

Men !!! Man ska nog vara glad att man inte vet ”allt” … ja jobbar som chef i ett kök där vi har intagna psy sjuka patienter ( ca 200 st ) , e man för sjuk för Kumla , hall mm mfl , så kommer man (typ) hit … de e delvis en öppen anstalt så ibland kan man möta någon på stan badhuset , affären ja ni fattar … o där menar ja - ja vet saker som inte andra vet , o de e skrämmande !

Förstår det. Jag tror samhället är uppbyggt på att man inte skall veta andra sjuka tankar och ideer.

Helt klart !