Logitech släpper ny hemkamera

Från sajten:
image

Logitech har lanserat efterföljaren till den populära hemkameran Circle.

Den nya Circle View spelar in video i 1080p med 180 graders synfält. Precis som sin föregångare kan den med infrarött ljus filma saker upp till fem meter bort i totalt mörker.

Designen är uppdaterad och kamerahuset är nu gjort av svart aluminium och kan användas på en plan yta t.ex. en hylla, eller sättas upp på väggen. Även utomhus tack vare att kameran är vädertålig.

Istället för att förlita sig på Logitechs molntjänster för lagring av det inspelade materialet så använder sig Circle View av HomeKit Secure Video. Det innebär att all video sparas end-to-end-krypterat på Apples servrar och åtkomsten sker i Home-appen på din iPhone, iPad eller Mac.

Det finns inga specifika abonnemangskostnader förknippade med HSV men däremot krävs det att ditt iCloud-abonnemang är på minst 200 GB för en kamera eller minst 2 TB för två eller fler kameror. Lagringen av videon är dock inget som räknas av från utrymmet du betalar för utan går helt separat.

Logitech Circle View kostar 1990 kr.

1 gillning

Nice, har den stöd för ONVIF?

Varför kan de bara inte släppa med stöd för NVR?!

Precis, med t.ex. ONVIF-stöd.

1 gillning

Vad många olika coola förkortningar ni slänger er med

Precis.

Äsch då…jag kan bättre än så:
TAF OMDB 191055Z 1912/2018 33015KT CAVOK PROB30 TEMPO 1912/1913 33018G28KT BECMG 1916/1918 VRB02KT BECMG 2007/2009 32012KT BECMG 2016/2018 07005KT=

Det är vädret här just nu…

1 gillning

Argghh, when you talk like that… :heart_eyes:

1 gillning

Någon som har koll på när den släpps i Sverige?

Kör du NVR? Funderar på om man ska köpa ett paket med kameror och NVR eller var det fristående.

nä… har ingen kamera som vill NVR:a. Men har mjukvaran på en server :slight_smile:

Använder Synology Surveillance Station på min NAS som NVR, riktigt bra och kompetent tycker jag.

vilka kameror använder du?

Har 6st TP-Link NC450 just nu.

Är du fotograf? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Filmograf möjligen. :rofl:

Nya Berth Milton? :rofl::rofl::rofl:

1 gillning